e-Agencija

HAKOMetar

Procjenitelj troškova

Nositelj okvirnog programa (NOP)

GIS portal

Kalkulator privatnosti

Aplikacija ''Kviz''

Pregled tržišta

Korisnici: 

Još nemate otvoren račun?
ISO 9001:2008 - Upravljanje kvalitetom

Objavljena ˝Metodologija za razvoj pristupačnog sjedišta weba˝

VIJEST

Metodologija je izrađena na temelju istraživanja u koje su bile uključene osobe s invaliditetom iz hrvatskih udruga, a bit će od koristi svima koji žele poboljšati pristupačnost postojećih mrežnih stranica ili razviti nove bez barijera za korisnike.
 
ZAGREB, 26. veljače 2020. - Kao rezultat suradnje Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu (FER-a) i Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a) u području digitalne pristupačnosti za osobe s invaliditetom objavljena je ˝Metodologija za razvoj pristupačnog sjedišta weba˝. Autori Metodologije su prof. dr. sc. Željka Car, dr. sc. Ivana Rašan, Matea Žilak, mag. ing., i Ana Kešelj, mag. ing.
 
Cilj Metodologije je prenijeti znanje stečeno tijekom istraživanja o konkretnim potrebama korisnika u Hrvatskoj, s obzirom na pristupačnost mrežnih stranica i načinima implementacije, svima koji žele poboljšati pristupačnost postojećih mrežnih stranica ili razviti nove bez barijera za korisnike. Metodologija je dostupna na sljedećoj poveznici.
 
Višegodišnja suradnja Laboratorija za asistivne tehnologije i potpomognutu komunikaciju ICT-AAC (FER) i HAKOM-a rezultirala je brojnim idejama i inicijativama čiji je cilj bio poboljšati kvalitetu života osoba s invaliditetom. Tijekom različitih zajedničkih procesa djelovanja prepoznate su dobrobiti koje mogu proizaći iz postojanja jedinstvenog digitalnog mjesta na kojem se nalaze informacije o ponudama operatora elektroničkih komunikacija za osobe s invaliditetom (OSI), osobe starije životne dobi (seniore) i osobe mlađe životne dobi (mlade). Kako bi se ideja ostvarila, pokrenut je i ovaj projekt čiji je cilj bio razviti pristupačno mrežno sjedište na kojem se nalaze informacije o specifičnim ponudama operatora elektroničkih komunikacija za navedene tri skupine (OSI, seniori, mladi). Kako bi se zamisao ostvarila, prepoznata je i nužnost povezivanja svih ključnih dionika u ovom segmentu te su se kroz projektne aktivnosti povezali predstavnici operatora, predstavnici osoba s invaliditetom, HAKOM i FER. Putem poveznice moguće je vidjeti kako izgleda pristupačno mrežno sjedište za osobe s invaliditetom.
 
Metodologija može biti značajna i za oko 2300 raznih tijela vlasti koje do 23. rujna ove godine moraju svoje mrežne  stranice učiniti pristupačnima prema Zakonu, a i HAKOM će je koristiti prilikom redizajna svoje mrežne stranice. Metodologija će biti ponuđena i realnom sektoru, a telekomunikacijskim operatorima trebala bi biti vodilja da svoje mrežne stranice učine što pristupačnijima. Posebnost metodologije jest što je temeljena na stvarnim potrebama osoba s invaliditetom iz hrvatskih udruga, odnosno izrađena je na temelju istraživanja u koje su bile uključene osobe s invaliditetom. 
 

                                                                                        # # #

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: http://www.hakom.hr

O HAKOM-u:
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.  

 
 ispiši stranicu