e-Agencija

HAKOMetar

Procjenitelj troškova

Nositelj okvirnog programa (NOP)

GIS portal

Kalkulator privatnosti

Aplikacija ''Kviz''

Pregled tržišta

Korisnici: 

Još nemate otvoren račun?
ISO 9001:2008 - Upravljanje kvalitetom

Smetnje iz Italije i dalje prisutne na hrvatskom teritoriju

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE

Talijanska administracija zadužena za upravljanje radiofrekvencijskim spektrom nedavno je izvijestila HAKOM o smanjenim izvorima smetnja na sjeveru Italije. Pomaci u rješavanju smetnja ipak nisu dovoljni kako bi se problem u potpunosti riješio.
 
ZAGREB, 30. travnja 2013. - Talijansko ministarstvo zaduženo za upravljanje radiofrekvencijskim spektrom, što uključuje i uklanjanje smetnja stranim državama, nedavno je izvijestilo HAKOM o poduzetim radnjama koje bi trebale dovesti do uklanjanja prisutnih smetnja i osiguravanja kvalitetnog prijama hrvatskih televizijskih programa na području Istre. U dopisu je navedeno kako su određeni odašiljači u sjevernom dijelu Italije ugašeni ili su im odašiljački sustavi prilagođeni kako bi prema Republici Hrvatskoj zračili manjom snagom.
 
Mjerenjem su potvrđeni navodi talijanske strane, ali je i zaključeno kako je učinak navedenih aktivnosti nedostatan za smanjenje ometanja prijama hrvatskih programa. S obzirom na veći broj talijanskih odašiljača, koji suprotno međunarodnim pravima odašilju signale na frekvencijama dodijeljenim Republici Hrvatskoj, istokanalne smetnje na hrvatski teritorij često stižu iz različitih smjerova. Rješavanje samo dijela smetnja ima vrlo mali učinak na osiguravanje kvalitetnog prijama hrvatskih programa, a talijanska strana treba nastaviti s gašenjem ili preinakama preostalih odašiljača koji ometaju prijam.
 
Treba spomenuti da talijanska administracija u slučajevima smetnja u frekvencijskim područjima koja nisu radio i televizija postupa u skladu s međunarodnim pravilima. Nedavna smetnja na pomorskom kanalu namijenjenom za sigurnost plovidbe i spašavanje, koja je prijavljena talijanskoj strani nakon što ju je HAKOM identificirao kao smetnju iz Italije, uklonjena je u rekordnom roku - isti dan po slanju prijave.

Podsjetimo, problemi sa smetnjama hrvatskim multipleksima digitalne televizije traju od kraja 2010. godine, kada je Talijanska Republika započela svoj prelazak na digitalno odašiljanje televizijskih programa, a samo u 2012. godini HAKOM je poslao 196 prijava smetnja hrvatskim televizijskim odašiljačima. Dolaskom toplijeg vremena, koje je povoljno za rasprostiranje elektromagnetskih valova, utjecaj smetnji na prijam hrvatskih programa u cijelom priobalnom području mogao bi se povećati ukoliko talijanska strana ne nastavi rješavati hrvatske prijave.
 
                                                                                                         # # #
 
 
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: https://www.hakom.hr
Za postavljanje pitanja potrebna je registracija.
 
 
O HAKOM-u:
 
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištu elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga. Agencija štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora raznolikih komunikacijskih i poštanskih usluga po prihvatljivim cijenama, definira održive konkurentne uvjete operatorima i davateljima usluga uz pravedne uvjete za povrat investicija te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kvaliteti života u RH upotrebom modernih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, podržavanje rasta investicija i inovacija u tržište elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, osiguravanje učinkovitog korištenja ograničenih resursa, ubrzanje rasta širokopojasnih proizvoda i usluga, osiguravanje pristupačne ponude komunikacijskih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, definiranje i implementiranje učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih kompetencija reguliranja tržišta.
 
 ispiši stranicu