e-Agencija

HAKOMetar

Procjenitelj troškova

Nositelj okvirnog programa (NOP)

GIS portal

Kalkulator privatnosti

Aplikacija ''Kviz''

Pregled tržišta

Korisnici: 

Još nemate otvoren račun?
ISO 9001:2008 - Upravljanje kvalitetom

HAKOM: Niže cijene roaminga potaknule korisnike da više razgovaraju

  
PRIOPĆENJE ZA MEDIJE 

Nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju povećao se promet u roamingu za više od 100 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
 
ZAGREB, 02. prosinca 2013. - U trećem tromjesečju 2013. ukupni odlazni promet u mrežama pokretnih komunikacija povećan je za oko 30 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, odnosno za više od 15 posto u odnosu na prošlo tromjesečje. Značajan sezonski učinak, karakterističan za tržište pokretne telefonije, zamjetan je u ljetnim mjesecima, osobito srpnju i kolovozu, zahvaljujući turistima u roamingu te domaćim korisnicima, koji također ostvaruju veći promet. S druge strane, ulaskom u Europsku uniju u Hrvatskoj se počela primjenjivati regulacija roaminga u skladu s pravilima EU. Pad cijena zbog nove regulacije utjecao je na pad prihoda operatora, uz istodoban značajan rast prometa vlastitih korisnika u roamingu, i to za više od 100 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
 
Utjecaj sezonskih promjena odrazio se i na broj priključaka širokopojasnog pristupa internetu putem mreža pokretnih komunikacija. Korištenje podatkovnih kartica povećano je za oko 12 posto u odnosu na prethodno razdoblje, a uspoređujući podatke iz rujna 2012., kada je oko 55 posto stanovništva pristupalo internetu putem mreža pokretnih komunikacija (podatkovne kartice i mobilni uređaji), može se uočiti da je u trećem tromjesečju 2013. taj udjel narastao na preko 66 posto. Promjene su primjetne i u gustoći širokopojasnih priključaka po županijama. Primorsko-goranska županija dostigla je broj priključaka Zagrebačke županije i Grada Zagreba s udjelom preko 26 posto.
 
Na kraju trećeg tromjesečja 2013. broj korisnika paketa usluga (objedinjene govorne, podatkovne i televizijske usluge) čini gotovo dvije trećine ukupnog broja priključaka širokopojasnog pristupa internetu. U skladu s ovim trendom raste i broj korisnika koji koriste uslugu prijenosa TV programa uz plaćanje naknade. Nastavak sličnih trendova očekuje se i u sljedećem razdoblju.
 
Informacije o stanju tržišta mogu se pronaći i na internetskim stranicama HAKOM-a: https://www.hakom.hr/default.aspx?id=60.

                                                                                                   # # #
 
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: https://www.hakom.hr
Za postavljanje pitanja potrebna je registracija.
 
 
O HAKOM-u:
 
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištu elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga. Agencija štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora raznolikih komunikacijskih i poštanskih usluga po prihvatljivim cijenama, definira održive konkurentne uvjete operatorima i davateljima usluga uz pravedne uvjete za povrat investicija te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kvaliteti života u RH upotrebom modernih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, podržavanje rasta investicija i inovacija u tržište elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, osiguravanje učinkovitog korištenja ograničenih resursa, ubrzanje rasta širokopojasnih proizvoda i usluga, osiguravanje pristupačne ponude komunikacijskih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, definiranje i implementiranje učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih kompetencija reguliranja tržišta.
 
 ispiši stranicu