Preskočite na glavni sadržaj
Česta pitanja

Da li osobe s invaliditetom imaju pravo na pomoć?

Željeznički prijevoznik, prodavatelj karata ili organizator putovanja, na zahtjev, osobama s invaliditetom i osobama smanjene pokretljivosti daju informacije o dostupnosti željezničkih usluga i o uvjetima pristupa željezničkim vozilima, kao i o opremi u vlaku. Željeznički prijevoznici i upravitelji kolodvora, uz aktivno sudjelovanje organizacija koje zastupaju osobe s invaliditetom i osobe smanjene pokretljivosti, uspostavljaju ili imaju nediskriminirajuća pravila o dostupnosti prijevoza za osobe s invaliditetom i osobe smanjene pokretljivosti. Temeljem navedenog, HŽ Infrastruktura d.o.o. i HŽ Putnički prijevoz d.o.o. zajedno osiguravaju besplatnu podršku osobama s invaliditetom i osobama smanjene pokretljivosti tijekom ulaska, boravka i izlaska iz vlaka.
 
Pomoć se pruža pod uvjetom da osoba bude prisutna na određenom mjestu u vrijeme koje odredi željeznički prijevoznik ili upravitelj kolodvora koji pružaju takvu pomoć. Dogovoreno vrijeme ne smije biti više od 60 minuta prije objavljenog vremena polaska ili vremena kada je od svih putnika zatraženo da se prijave. Ako nije određeno vrijeme kada osoba s invaliditetom ili osoba smanjene pokretljivosti mora biti prisutna, ona mora biti prisutna najmanje 30 minuta prije objavljenog vremena polaska ili vremena kada je od svih putnika zatraženo da se prijave.
 
Za rezervacije i karte, osobama s invaliditetom ili osobama smanjene pokretljivosti ne zaračunavaju se dodatni troškovi. Željeznički prijevoznik, prodavatelj karata ili organizator putovanja ne smije odbiti rezervaciju ili izdavanje karte osobi s invaliditetom ili osobi smanjene pokretljivosti i ne smije zahtijevati da takvu osobu prati neka druga osoba.