Održan sastanak Mreže europskih regulatornih tijela za željeznicu (ENRRB) i radionica o antikompetetivnoj i diskriminatornoj praksi u željezničkom sektoru

VIJEST

U sklopu sastanka ENRRB-a, na kojem su sudjelovali i stručnjaci HAKOM-a, održan je i okrugli stol, a razgovaralo se o praksi regulatornih tijela i organizacijskim promjenama koje su se dogodile u razdoblju od prethodnog sastanka.


ZAGREB, 17. siječnja 2020. – U Briselu se 15. siječnja 2020. održao 19. sastanak Mreže europskih regulatornih tijela za željeznicu (ENRRB – European Network of Rail Regulatory Bodies), a 16. siječnja 2020. i radionica o antikompetitivnoj i diskriminatornoj praksi u željezničkom sektoru.

ENRRB je savjetodavno tijelo Europske komisije iz područja tržišta željezničkih usluga, koje razmatra pitanja, postupke i praksu te ima za cilj usklađivanje na razini Europske unije. U sklopu sastanka održan je i okrugli stol o najnovijim događanjima u državama članicama, s posebnim naglaskom na praksu regulatornih tijela i organizacijske promjene koje su se dogodile u razdoblju od prethodnog sastanka u svibnju 2019.

Španjolsko regulatorno tijelo održalo je prezentaciju vezano za implementaciju Provedbene uredbe 2017/2177. Tema prezentacije njemačkog regulatora bila je sudska odluka vezano za kolidirajuće zahtjeve za kapacitetima u uslužnom objektu i odgovarajuće ovlasti regulatora u tom pogledu. Pitanjem kašnjenja teretnih vlakova i razlozima bavio se slovenski regulator, dok je švedski regulator u svojoj prezentaciji razmatrao utjecaj njemačkog zakona koji brani bučne teretne vlakove na druge zemlje članice. Češki regulator je prezentirao barijere na tržištu teretnog prijevoza u svojoj zemlji, a finski svoju odluku o naknadama za električnu energiju koja se odnosi na vozni red 2019/2020.

Na radionici o antikompetetivnoj i diskriminatornoj praksi u željezničkom sektoru, koju su zajednički organizirali dvije Opće uprave Europske komisije, i to za tržišno natjecanje i transport, sudjelovala su regulatorna tijela za željeznicu i tijela za tržišno natjecanje. Teme radionice bila su dosadašnja iskustva odnosno praksa vezano za prodaju putničkih karata, tj. zajedničko korištenje putničkih blagajni, pitanje pristupa uslužnim objektima za održavanje voznog parka, uslugama manevriranja, kao i voznog parka. Predstavnici Europske komisije prezentirali su slučaj spajanja Siemensa i Alstoma, a važna tema bila je i pitanje dodjele ugovora o javnim uslugama, posebno u kontekstu državnih potpora.

                                                                                       # # #

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: http://www.hakom.hr

O HAKOM-u:
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.