Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Nastavljen rast broja paketa na tržištu poštanskih usluga

U posljednjem tromjesečju 2023. ostvareno je 20,3 posto više paketskih usluga u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.

ZAGREB. 6. ožujka 2024. - Na tržištu poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj već dulje vrijeme traje neprekidan rast broja paketa. U posljednjem  tromjesečju 2023. godine ukupno je ostvareno 10,7 milijuna paketskih usluga, što je najveći broj tih usluga dosad. Time je udjel paketskih usluga na ukupnom tržištu povećan na 16,4 posto, što je preko tri posto više nego u istom razdoblju prethodne godine. Takvo kretanje najvećim dijelom povezano je s promjenom potrošačkih navika i načina kupovine, odnosno povećanjem obujma e-trgovine u kojoj poštanske usluge čine sastavni dio lanca trgovac-kupac. Trend rasta vidljiv je i u međunarodnom prometu gdje je u zadnjem tromjesečju 2023. broj usluga veći za 26,7 posto na godišnjoj razini pa je time i udjel  međunarodnog prometa povećan za dva posto.
 
Istovremeno se ukupan broj poštanskih usluga očekivano smanjuje te ih je za 3,2 posto manje nego u istom razdoblju prethodne godine. Na razini čitave protekle godine ukupan broj usluga još je izraženije smanjen za 3,7 posto.
Prihodi od obavljanja poštanskih usluga rastu treće tromjesečje za redom i u četvrtom tromjesečju iznosili su 86,2 milijuna eura ili 18,8 posto više nego u istom razdoblju prethodne godine. Prihod u zadnjem tromjesečju time je najveći ikad ostvaren u jednom tromjesečju, a prvenstveno je rezultat većeg broja paketskih usluga, odnosno usluga s dodanom vrijednosti (ekspresnih pošiljaka) kojih je bilo oko 17 posto više, a manjim dijelom zbog rasta cijena pojedinih usluga. Prihodi su rasli i na godišnjoj razini te su tijekom prošle godine iznosili 308 milijuna eura ili 10,6 posto više nego godinu ranije.
 
Na kraju prošle godine poštanske usluge pružalo je 24 davatelja od kojih je najveći HP-Hrvatska pošta d.d. s udjelom od 85 posto prema broju obavljenih poštanskih usluga i 56,4 posto prema ukupnim prihodima na tržištu.

Podaci o tržištu poštanskih usluga u trećem tromjesečju dostupni su na internetskoj stranici Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a) na poveznici.

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.