Preskočite na glavni sadržaj
EN
News

Osijek je hrvatski 5G grad

VIJEST

Vlada RH je donijela zaključak o Osijeku kao 5G gradu u kojem će do kraja godine početi komercijalni rad na 5G tehnologiji.

 
Zagreb, 24. siječnja 2020. – Vlada RH je donijela zaključak o Osijeku kao hrvatskom 5G gradu te će Slavonija biti prva hrvatska regija s komercijalnim radom 5G mreža. Komercijalni rad usluga na 5G tehnologiji u Osijeku očekuje se do kraja ove godine.
 
Podsjetimo se, 5G Akcijskom planom za EU, kao dijelu Strategije jedinstvenog digitalnog tržišta za Europu, predviđene su mnoge mjere za uvođenje 5G tehnologije u države članice. Dio mjera Plana bile su identifikacija barem jednog grada u državi članici kao pogodnog kandidata za uvođenje komercijalne 5G tehnologije te realizacija 5G mreža i usluga u tom gradu do kraja ove godine.
 
Stručna skupina Ministarstva, mora, prometa i infrastrukture, HAKOM-a i sva tri mobilna operatora prošle je godine završila analizu prijavljenih kandidata (Osijek, Rijeka, Karlovac i Bjelovar) za 5G grad, a kao najpogodniji se pokazao Osijek.
 
Za realizaciju komercijalnih 5G usluga do kraja 2020. bit će potrebno prethodno dodijeliti novi radiofrekvencijski spektar operatorima, što se očekuje u drugoj polovici ove godine.

                                                                                       # # #

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: http://www.hakom.hr

O HAKOM-u:
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.  

For additional information please contact:

Croatian Regulatory Authority for Network Industries (HAKOM)

  • Roberta Frangeša-Mihanovića 9 Street
  • 10110 Zagreb, Croatia
  • Tel. + 385 (0) 1 700 70 07
  • Fax + 385 (0)1 700 70 70

Media inquiries can be submitted online using HAKOM’s official website: www.hakom.hr

About Hakom

HAKOM - Croatian Regulatory Authority for Network Industries – ensures preconditions for a fair market competition, stable growth and environment for innovations in the electronic communications and postal services market. HAKOM protects users’ interests and the possibility of choice among various communications and postal services at affordable prices, defines sustainable competitive conditions for operators and service providers under fair conditions for return on investment, and provides support to economic growth, public services and the quality of life in the Republic of Croatia by using modern technologies. HAKOM’ strategic goals are: to promote regulation of the electronic communications and postal services market, to support growth of investments and innovations in the electronic communications and postal services market, to provide efficient use of limited resources, to accelerate the growth of broadband products and services, to provide affordable offers of communications and postal services, to provide protection and informing of users, to build an efficient and comprehensive information system, to define and implement efficient processes, and to acquire multi-disciplinary expertise in market regulation.