Roaming promet smanjen, manji prihodi operatora
Ukupni prihod na tržištu elektroničkih komunikacija smanjen je za 4,9 posto u prvih devet mjeseci 2020., ponajviše zbog smanjenja roaming prometa. Istovremeno je internetski promet u fiksnim i mobilnim mrežama ukupno porastao 36 posto.
U trećem tromjesečju 2020. na tržište elektroničkih komunikacija nastavila je snažno utjecati pandemija koronavirusa. S obzirom na situaciju, podatkovni promet, kao i broj minuta razgovora u pokretnoj telefonskoj mreži, očekivano je rastao u odnosu na isto razdoblje u 2019. U trećem tromjesečju podatkovni promet dosegnuo je ukupno 567 petabajta (PB). U odnosu na prvih devet mjeseci 2019. to je porast od 36 posto.
U odnosu na kraj rujna prošle godine porastao je i ukupan broj odlaznih minuta u pokretnoj mreži za 12 posto, ali su prihodi od telefonske usluge u pokretnoj mreži ipak smanjeni za 12 posto, ponajviše zbog manjeg roaming prometa. U trećem tromjesečju vidi se utjecaj pandemije na međunarodna putovanja i turizam u Hrvatskoj jer su roaming minute hrvatskih korisnika pale 11 posto, kao i trajanje poziva stranaca u roamingu hrvatskih mobilnih mreža, i to 29 posto usporedno s prva tri tromjesečja u 2019.
Ukupna ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu u nepokretnim mrežama u blagom su padu od 0,2 posto, iako je zabilježen rast ulaganja u svjetlovodnu pristupnu infrastrukturu od 12,9 posto i rast ulaganja u izgradnju elektroničke komunikacijske infrastrukture od 70,8 posto. Stoga se i u narednom razdoblju može očekivati nastavak trenda ulaganja u širokopojasnu pristupnu infrastrukturu, važan kako bi se zadržao rast broja širokopojasnih priključaka vrlo velikih brzina. U pokretnoj mreži ulaganja u mrežnu opremu rasla su 0,3 posto u odnosu na prvih devet mjeseci u 2019.
Promatrajući širokopojasne priključke u nepokretnoj mreži, broj priključaka putem svjetlovodne pristupne tehnologije i dalje bilježi najveći rast, oko 10 posto korisnika ostvaruje širokopojasni pristup internetu putem FTTH/FTTB priključaka. Što se tiče brzina, oko 40 posto korisnika u nepokretnoj mreži ima ugovoren pristup internetu brzinama većim od 30 Mbit/s, odnosno preko 12 posto brzinama većim od 100 Mbit/s. Ukupan broj korisnika paketa usluga raste u svim kategorijama paketa: 2D, 3D i ponajviše 4D paketa. Usluge naplatne televizije koristi nešto više od 56 posto kućanstava.
Podatci o tržištu elektroničkih komunikacija u trećem tromjesečju dostupni su putem poveznice.
# # #
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: http://www.hakom.hr
O HAKOM-u:
For additional information please contact:
Croatian Regulatory Authority for Network Industries (HAKOM)
- Roberta Frangeša-Mihanovića 9 Street
- 10110 Zagreb, Croatia
- Tel. + 385 (0) 1 700 70 07
- Fax + 385 (0)1 700 70 70
Media inquiries can be submitted online using HAKOM’s official website: www.hakom.hr
About Hakom
HAKOM - Croatian Regulatory Authority for Network Industries – ensures preconditions for a fair market competition, stable growth and environment for innovations in the electronic communications and postal services market. HAKOM protects users’ interests and the possibility of choice among various communications and postal services at affordable prices, defines sustainable competitive conditions for operators and service providers under fair conditions for return on investment, and provides support to economic growth, public services and the quality of life in the Republic of Croatia by using modern technologies. HAKOM’ strategic goals are: to promote regulation of the electronic communications and postal services market, to support growth of investments and innovations in the electronic communications and postal services market, to provide efficient use of limited resources, to accelerate the growth of broadband products and services, to provide affordable offers of communications and postal services, to provide protection and informing of users, to build an efficient and comprehensive information system, to define and implement efficient processes, and to acquire multi-disciplinary expertise in market regulation.