Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Roaming promet smanjen, manji prihodi operatora

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE

Ukupni prihod na tržištu elektroničkih komunikacija smanjen je za 4,9 posto u prvih devet mjeseci 2020., ponajviše zbog smanjenja roaming prometa. Istovremeno je internetski promet u fiksnim i mobilnim mrežama ukupno porastao 36 posto.
 
ZAGREB, 14. prosinca 2020. – U prvih devet mjeseci 2020. ukupni prihod na tržištu elektroničkih komunikacija smanjen je 4,9 posto u odnosu na kraj rujna prošle godine. Na smanjenje ukupnih prihoda najviše je utjecalo smanjenje prihoda od telefonskih usluga u nepokretnoj i pokretnoj mreži, koje zajedno iznosi 13,5 posto, dok je rast prihoda na tržištu širokopojasnog pristupa internetu od 2 posto i rast na tržištu naplatne televizije od 3 posto bio nedovoljan za kompenzirati manje prihode od pruženih telefonskih usluga.
 
U trećem tromjesečju 2020. na tržište elektroničkih komunikacija nastavila je snažno utjecati pandemija koronavirusa. S obzirom na situaciju, podatkovni promet, kao i broj minuta razgovora u pokretnoj telefonskoj mreži, očekivano je rastao u odnosu na isto razdoblje u 2019. U trećem tromjesečju podatkovni promet dosegnuo je ukupno 567 petabajta (PB). U odnosu na prvih devet mjeseci 2019. to je porast od 36 posto.
 
U odnosu na kraj rujna prošle godine porastao je i ukupan broj odlaznih minuta u pokretnoj mreži za 12 posto, ali su prihodi od telefonske usluge u pokretnoj mreži ipak smanjeni za 12 posto, ponajviše zbog manjeg roaming prometa. U trećem tromjesečju vidi se utjecaj pandemije na međunarodna putovanja i turizam u Hrvatskoj jer su roaming minute hrvatskih korisnika pale 11 posto, kao i trajanje poziva stranaca u roamingu hrvatskih mobilnih mreža, i to 29 posto usporedno s prva tri tromjesečja u 2019.
 
Ukupna ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu u nepokretnim mrežama u blagom su padu od 0,2 posto, iako je zabilježen rast ulaganja u svjetlovodnu pristupnu infrastrukturu od 12,9 posto i rast ulaganja u izgradnju elektroničke komunikacijske infrastrukture od 70,8 posto. Stoga se i u narednom razdoblju može očekivati nastavak  trenda ulaganja u širokopojasnu pristupnu infrastrukturu, važan kako bi se zadržao rast broja širokopojasnih priključaka vrlo velikih brzina. U pokretnoj mreži ulaganja u mrežnu opremu rasla su 0,3 posto u odnosu na prvih devet mjeseci u 2019.
 
Promatrajući širokopojasne priključke u nepokretnoj mreži, broj priključaka putem svjetlovodne pristupne tehnologije i dalje bilježi najveći rast, oko 10 posto korisnika ostvaruje širokopojasni pristup internetu putem FTTH/FTTB priključaka. Što se tiče brzina, oko 40 posto korisnika u nepokretnoj mreži ima ugovoren pristup internetu  brzinama većim od 30 Mbit/s, odnosno preko 12 posto brzinama većim od 100 Mbit/s. Ukupan broj korisnika paketa usluga raste u svim kategorijama paketa: 2D, 3D i ponajviše 4D paketa. Usluge naplatne televizije koristi nešto više od 56 posto kućanstava.
 
Podatci o tržištu elektroničkih komunikacija u trećem  tromjesečju dostupni su putem poveznice.

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.