Mape pokrivenosti
Na ovoj stranici možete pronaći podatke o pokrivanju signalom mreža pokretnih komunikacija operatora A1 Hrvatska, Hrvatski Telekom i Telemach Hrvatska. Objavljeni podaci imaju informativnu i ilustrativnu svrhu, jer se stvarno korisničko iskustvo (ovisno o specifičnim korisničkim okolnostima i opterećenju mreže) može razlikovati od rezultata prikazanih u sklopu aplikacije Mape pokrivanja.
Podaci o pokrivanju objavljuju se kvartalno kroz godinu, a na karti je naznačen zadnji kvartal za koji su podaci objavljeni.
Podaci o pokrivanju, odnosno mape pokrivanja, izrađeni su od strane operatora koji su odgovorni za točnost dostavljenih mapa. Zbog razlika u načinu izrade mapa pojedinog operatora na određenoj lokaciji može doći do razlike između prikazanih razina pokrivenosti i stanja na terenu. U tom slučaju preporučujemo uporabu HAKOMetar Plus aplikacije kako bi se evidentirala razlika i iskoristila za provjeru mapa dostavljenih od strane operatora. Također, na pojedinim područjima dostupan je prikaz izmjerenih vrijednosti razina signala te mjerenja kvalitete podatkovne i govorne usluge, koje je pripremio HAKOM.
Mape pokrivanja sadrže zasebne mape za podatkovnu te govornu i SMS uslugu na otvorenom ili zatvorenom prostoru. Za govornu i SMS uslugu definirane su dvije razine pokrivenosti, dok su za podatkovnu uslugu definirane četiri razine pokrivenosti za svaku pojedinu tehnologiju, što odgovara različitim razinama kvalitete usluge:
Dodatno, u sklopu aplikacije su, osim mapa pokrivanja, objavljeni i podaci o mjerenjima kvalitete usluge i korisničkog iskustva kako bi korisnik u pojedinim slučajevima mogao usporediti sve dostupne informacije na jednom mjestu. Podaci o mjerenjima obuhvaćaju:
Podaci o pokrivanju objavljuju se kvartalno kroz godinu, a na karti je naznačen zadnji kvartal za koji su podaci objavljeni.
Podaci o pokrivanju, odnosno mape pokrivanja, izrađeni su od strane operatora koji su odgovorni za točnost dostavljenih mapa. Zbog razlika u načinu izrade mapa pojedinog operatora na određenoj lokaciji može doći do razlike između prikazanih razina pokrivenosti i stanja na terenu. U tom slučaju preporučujemo uporabu HAKOMetar Plus aplikacije kako bi se evidentirala razlika i iskoristila za provjeru mapa dostavljenih od strane operatora. Također, na pojedinim područjima dostupan je prikaz izmjerenih vrijednosti razina signala te mjerenja kvalitete podatkovne i govorne usluge, koje je pripremio HAKOM.
Mape pokrivanja sadrže zasebne mape za podatkovnu te govornu i SMS uslugu na otvorenom ili zatvorenom prostoru. Za govornu i SMS uslugu definirane su dvije razine pokrivenosti, dok su za podatkovnu uslugu definirane četiri razine pokrivenosti za svaku pojedinu tehnologiju, što odgovara različitim razinama kvalitete usluge:
- Loš/Nema signala - područje bez pokrivanja ili s malom vjerojatnošću uspostave veze
- Slab signal - područje dostupnosti malih brzina te mogućih prekida veze
- Dobar signal - područje na kojem postoji mogućnost ostvarivanja prosječnih brzina
- Vrlo dobar signal - područje na kojem postoji mogućnost ostvarivanja najvećih dostupnih brzina
- GSM (2G) - moguća dostupnost putem 900 MHz i 1800 MHz FDD frekvencijskih pojaseva
- UMTS (3G) - moguća dostupnost putem 900 MHz i 2100 MHz FDD frekvencijskih pojaseva
- LTE (4G) - moguća dostupnost putem 700 MHz, 800 MHz, 900 MHz, 1800 MHz, 2100 MHz i 2600 MHz FDD frekvencijskih pojaseva
- NR (5G) - moguća dostupnost putem 700 MHz, 2100 MHz (FDD) i 3600 MHz (TDD) frekvencijskih pojaseva
Dodatno, u sklopu aplikacije su, osim mapa pokrivanja, objavljeni i podaci o mjerenjima kvalitete usluge i korisničkog iskustva kako bi korisnik u pojedinim slučajevima mogao usporediti sve dostupne informacije na jednom mjestu. Podaci o mjerenjima obuhvaćaju:
- Mjerenja podatkovne i govorne usluge obavljena od strane HAKOM-a (više informacija dostupno na poveznici) ili vanjskog partnera angažiranog od strane HAKOM-a
- Mjerenja obavljena pomoću aplikacije HAKOMetar Plus
- Broj baznih postaja - prikazuje broj lokacija na kojima je u radu određena tehnologija svakog pojedinog operatora
- Ključni pokazatelji za podatkovnu (Download, Upload i Ping) ili govornu uslugu (Status poziva, MOS - Mean Opinion Score i CST - Call Setup Time) za razdoblje od posljednjih godinu dana