Preskočite na glavni sadržaj
EN
News

Oporavak tržišta poštanskih usluga

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE

Na tržištu poštanskih usluga u Hrvatskoj u trećem tromjesečju ostvaren je rast gotovo svih segmenata tržišta nakon pada u prvom i drugom tromjesečju.

ZAGREB, 11. prosinca 2020. – Nakon dva uzastopna tromjesečja u kojima su zabilježeni negativni trendovi na tržištu poštanskih usluga, prvenstveno kao rezultat smanjenih gospodarskih aktivnosti uzrokovanih koronavirusom, u trećem tromjesečju se tržište polako vraća u normalne tokove. U odnosu na prethodno tromjesečje gotovo svi pokazatelji rastu, ali treba napomenuti kako će trebati određeno vrijeme za povratak na prijašnje razine jer je u usporedbi s prošlogodišnjim ljetnim razdobljem ukupni broj pošiljaka pao. Ukupno je ostvareno 67,7 milijuna poštanskih usluga što je za 6,1 posto više nego u prethodnom tromjesečju, ali i 9,4 manje nego u istom razdoblju prethodne godine. Najveći utjecaj na ukupan rast ukupnog broja usluga imalo je povećanje pismovnih pošiljaka, koje su u odnosu na drugo tromjesečje rasle 6,6 posto. Potražnja za paketskim uslugama, najviše generirana internetskom trgovinom, nije nastavljena u istom opsegu kao u drugom tromjesečju u kojem je doživjela dosadašnji vrhunac te je broj paketa manji za oko 4 posto. Na čitavom tržištu je ostvareno 442,7 milijuna kuna prihoda, što je povećanje za 0,8 posto u odnosu na prethodno tromjesečje.
 
Broj davatelja koji obavljaju poštanske usluge na tržištu nije se mijenjao. Jedan je davatelj prestao s radom, ali se pojavio novi tako da i dalje posluje 22 davatelja od kojih je HP-Hrvatska pošta d.d. najveći s udjelom od 82,1 posto.
 
Podatci o tržištu poštanskih usluga u drugom tromjesečju dostupni su na internetskoj stranici Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a) putem poveznice

                                                                                              # # #
 
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: http://www.hakom.hr
 
 
O HAKOM-u:
 
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta. 

For additional information please contact:

Croatian Regulatory Authority for Network Industries (HAKOM)

  • Roberta Frangeša-Mihanovića 9 Street
  • 10110 Zagreb, Croatia
  • Tel. + 385 (0) 1 700 70 07
  • Fax + 385 (0)1 700 70 70

Media inquiries can be submitted online using HAKOM’s official website: www.hakom.hr

About Hakom

HAKOM - Croatian Regulatory Authority for Network Industries – ensures preconditions for a fair market competition, stable growth and environment for innovations in the electronic communications and postal services market. HAKOM protects users’ interests and the possibility of choice among various communications and postal services at affordable prices, defines sustainable competitive conditions for operators and service providers under fair conditions for return on investment, and provides support to economic growth, public services and the quality of life in the Republic of Croatia by using modern technologies. HAKOM’ strategic goals are: to promote regulation of the electronic communications and postal services market, to support growth of investments and innovations in the electronic communications and postal services market, to provide efficient use of limited resources, to accelerate the growth of broadband products and services, to provide affordable offers of communications and postal services, to provide protection and informing of users, to build an efficient and comprehensive information system, to define and implement efficient processes, and to acquire multi-disciplinary expertise in market regulation.