Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Oporavak tržišta poštanskih usluga

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE

Na tržištu poštanskih usluga u Hrvatskoj u trećem tromjesečju ostvaren je rast gotovo svih segmenata tržišta nakon pada u prvom i drugom tromjesečju.

ZAGREB, 11. prosinca 2020. – Nakon dva uzastopna tromjesečja u kojima su zabilježeni negativni trendovi na tržištu poštanskih usluga, prvenstveno kao rezultat smanjenih gospodarskih aktivnosti uzrokovanih koronavirusom, u trećem tromjesečju se tržište polako vraća u normalne tokove. U odnosu na prethodno tromjesečje gotovo svi pokazatelji rastu, ali treba napomenuti kako će trebati određeno vrijeme za povratak na prijašnje razine jer je u usporedbi s prošlogodišnjim ljetnim razdobljem ukupni broj pošiljaka pao. Ukupno je ostvareno 67,7 milijuna poštanskih usluga što je za 6,1 posto više nego u prethodnom tromjesečju, ali i 9,4 manje nego u istom razdoblju prethodne godine. Najveći utjecaj na ukupan rast ukupnog broja usluga imalo je povećanje pismovnih pošiljaka, koje su u odnosu na drugo tromjesečje rasle 6,6 posto. Potražnja za paketskim uslugama, najviše generirana internetskom trgovinom, nije nastavljena u istom opsegu kao u drugom tromjesečju u kojem je doživjela dosadašnji vrhunac te je broj paketa manji za oko 4 posto. Na čitavom tržištu je ostvareno 442,7 milijuna kuna prihoda, što je povećanje za 0,8 posto u odnosu na prethodno tromjesečje.
 
Broj davatelja koji obavljaju poštanske usluge na tržištu nije se mijenjao. Jedan je davatelj prestao s radom, ali se pojavio novi tako da i dalje posluje 22 davatelja od kojih je HP-Hrvatska pošta d.d. najveći s udjelom od 82,1 posto.
 
Podatci o tržištu poštanskih usluga u drugom tromjesečju dostupni su na internetskoj stranici Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a) putem poveznice.

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.