Preskočite na glavni sadržaj
EN
News

Manje prevezenih putnika, više robe

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE
 
U drugom tromjesečju željeznički prijevoznici prevezli su manje putnika i više robe. Istovremeno, davatelji poštanskih usluga na tržištu poštanskih usluga ostvarili su gotovo isti broj usluga kao prošle godine.
 
ZAGREB, 11. rujna 2014. –Na tržištu željezničkih usluga prevezeno je 2 posto manje putnika u usporedbi s prethodnim tromjesečjem, dok je broj prevezenih putnika u usporedbi s drugim tromjesečjem 2013. manji za 12 posto. Kada se promatra prijevoz robe, u drugom tromjesečju ostvaren je rast od 10 posto u odnosu na prvi kvartal, što je ipak 3 posto manje od istog prošlogodišnjeg razdoblja. Istovremeno, broj prijeđenih putničkih kilometara veći je za oko 7 posto, dok u odnosu na isto razdoblje u prošloj godini manji za 5 posto. Broj prijeđenih tonskih kilometara) bilježi rast i na tromjesečnoj i na godišnjoj razini. Tako je tromjesečni rast iznosio 10, a godišnji dva posto.

Na željezničkoj infrastrukturi, kojom upravlja najveći pružatelj željezničkih usluga, HŽ Infrastruktura d.o.o., ukupno je ostvareno oko 5 milijuna vlak-kilometara, što je manje za oko 4 posto u odnosu na prethodno tromjesečje, odnosno manje za 14 posto u usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem. Istovremeno, vezano uz uslugu pristupa infrastrukturi, ukupno je ostvareno nešto više od milijardu brutotonskih-kilometara, što je neznatno manje u odnosu na prethodno tromjesečje, a u odnosu na isto tromjesečje prethodne godine manje je za oko 6%. Brtutonski kilometar je najznačajnija mjerna jedinica opterećenja, koja izravno utječe na infrastrukturu, a ujedno je i osnovna mjerna jedinica za preračun potrošnje električne energije električnih vučnih vozila.

Na tržištu poštanskih usluga se pozitivan trend, prisutan u nekoliko zadnjih tromjesečja, nije uspio zadržati i u drugom tromjesečju 2014. Tako je u odnosu na prethodno tromjesečje zabilježen pad broja poštanskih usluga za nešto više od dva posto, pri čemu ipak treba napomenuti kako je, bez obzira na lošiju gospodarsku situaciju, broj usluga ostao gotovo isti kao i u istom razdoblju prošle godine.

Najveći dio usluga, njih oko 70%, ostvarila je HP-Hrvatska pošta d.d. dok je ostatak ostvarilo 20 ostalih davatelja poštanskih usluga koji djeluju na tržištu.
 
Pokazatelji tržišta željezničkih i poštanskih usluga mogu se pronaći na internetskim stranicama HAKOM-a na poveznici: https://www.hakom.hr/default.aspx?id=60.
 
                                                                                                    # # #
 
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: https://www.hakom.hr
 
 
O HAKOM-u:
 
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.