Preskočite na glavni sadržaj
EN
News

Operatori mogu sami određivati cijene, a korisnici raskinuti ugovor u slučaju poskupljenja usluge

VIJEST

Korisnike u elektroničkim komunikacijama, koji imaju ugovornu obvezu, štiti zakon tako da bilo koje poskupljenje (osim u posebnim slučajevima propisanim zakonom), u odnosu na ugovoreno, znači pravo raskida bez naplate penala. 

 
ZAGREB, 2. kolovoza 2019. - U svezi najavljenih izmjena cijena operatora A1, prema kojima će postojeći i novi korisnici od 1. rujna na svojim računima imati iskazanu i stavku ˝Pristup uslugama fiksne mreže˝, a nastavno na brojne upite korisnika, Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) navodi:
 
A1 može sam odrediti cijene, kao što svi trgovci na slobodnom tržištu imaju pravo formirati cijenu svojih proizvoda i usluga (ako time ne krše tržišno natjecanje po posebnim propisima). Isto tako mogu i ukidati pakete, proizvode i usluge, poput ostalih trgovaca. Poskupljenje usluge rezultat je poslovne politike i odnosa A1, u prvom redu, s postojećim korisnicima. Niti jedno dizanje cijena nije popularno među potrošačima, ali korisnike u elektroničkim komunikacijama, koji imaju ugovornu obvezu, štiti zakon tako da bilo koje poskupljenje (osim u posebnim slučajevima propisanim zakonom), u odnosu na ugovoreno, znači pravo raskida bez naplate penala. Korisnici kojima je pak istekla ugovorna obveza, a ne žele plaćati skuplju uslugu za koju smatraju da nije ništa bolja nego postojeća, mogu ionako uvijek bez plaćanja penala prijeći drugom operatoru.

Obveza operatora je pravovremeno obavijestiti korisnike o svim promjenama u svezi izmjena u tarifnim paketima koje koriste, a što se u konkretnom slučaju čini. U ovakvim slučajevima HAKOM uvijek savjetuje korisnicima da dobro razmisle i vide što se nudi na tržištu. Ako novi paket ne odgovara korisniku, korisnik treba ili izabrati paket koji mu odgovara ili prijeći drugom operatoru.  

                                                                                       # # #

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: http://www.hakom.hr


O HAKOM-u:
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.  

 

For additional information please contact:

Croatian Regulatory Authority for Network Industries (HAKOM)

  • Roberta Frangeša-Mihanovića 9 Street
  • 10110 Zagreb, Croatia
  • Tel. + 385 (0) 1 700 70 07
  • Fax + 385 (0)1 700 70 70

Media inquiries can be submitted online using HAKOM’s official website: www.hakom.hr

About Hakom

HAKOM - Croatian Regulatory Authority for Network Industries – ensures preconditions for a fair market competition, stable growth and environment for innovations in the electronic communications and postal services market. HAKOM protects users’ interests and the possibility of choice among various communications and postal services at affordable prices, defines sustainable competitive conditions for operators and service providers under fair conditions for return on investment, and provides support to economic growth, public services and the quality of life in the Republic of Croatia by using modern technologies. HAKOM’ strategic goals are: to promote regulation of the electronic communications and postal services market, to support growth of investments and innovations in the electronic communications and postal services market, to provide efficient use of limited resources, to accelerate the growth of broadband products and services, to provide affordable offers of communications and postal services, to provide protection and informing of users, to build an efficient and comprehensive information system, to define and implement efficient processes, and to acquire multi-disciplinary expertise in market regulation.