Preskočite na glavni sadržaj
EN
News

Primjena zaštitnih mjera u poštanskoj djelatnosti tijekom epidemije koronavirusom (COVID-19)

OBAVIJEST

Obavještavaju se korisnici poštanskih usluga kako se u narednom razdoblju mogu očekivati poremećaji u poštanskom prometu koji se odnose na rokove prijenosa poštanskih pošiljka, načine uručenja poštanskih pošiljaka te izmjene radnih vremena poštanskih ureda.  

ZAGREB, 18. ožujka 2020. - U uvjetima novonastale situacije povezane s pojavom i širenjem koronavirusa (COVID-19) u Republici Hrvatskoj, a slijedom Odluke ministra zdravstva o proglašenju epidemije bolesti uzrokovane virusom COVID-19 od 11. ožujka 2020. i mišljenja Ministarstva mora, prometa i infrastrukture od 17. ožujka 2020. u svezi primjene mjera u poslovanju HP-Hrvatske pošte d.d., Zagreb (dalje: HP) u uvjetima epidemije koronavirusa (COVID-19), Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (dalje: HAKOM) u skladu sa svojim ovlastima iz članka 8. stavka 12. i stavka 13. Zakona o poštanskim uslugama (NN br. 144/12, 153/13, 78/15 i 110/19, dalje: ZPU), obavještava sve građane Republike Hrvatske o mogućim promjenama u obavljanju svih poštanskih usluga, a posebice univerzalne usluge, kao i o promjenama u poštanskoj mreži davatelja univerzalne usluge, a posebice glede radnih vremena poštanskih ureda.

HAKOM prati sve mjere koje poduzimaju i dostavljaju svi davatelji poštanskih usluga u cilju zaštite zdravlja i života korisnika poštanskih usluga te zaposlenika davatelja poštanskih usluga.

Stoga obavještavamo sve korisnike poštanskih usluga da će u narednom razdoblju doći do poremećaja u poštanskom prometu posebice glede rokova prijenosa poštanskih pošiljka, kao i promjena u načinu uručenja poštanskih pošiljaka prilikom obavljanja poštanskih usluga, a za koje pošiljke je nužno potvrditi uručenje potpisom primatelja.

Također, obavještavamo sve korisnike poštanskih usluga kako će doći i do promjena u radnim vremenima poštanskih ureda HP-a te molimo za razumijevanje prigodom obavljanja svih usluga u poštanskim uredima na siguran način. Ujedno se skreće pozornost na potrebu poštivanja mjera i aktivnosti koje davatelji poštanskih usluga poduzimaju u cilju zaštite zdravlja korisnika i svojih zaposlenika prigodom obavljanja poštanskih usluga, kako u uredima i poslovnicama, tako i putem dostavljača pošiljaka.

Sve davatelje poštanskih usluga pozivamo da promptno javno objave sve promjene u načinu obavljanja svojih poštanskih usluga, kao i da o tome pisano obavijeste HAKOM. Također, obavještavamo sve korisnike da davatelji poštanskih usluga mogu u ovim okolnostima odbiti prijam poštanskih pošiljaka u uslugama koje oni nude. Međutim, univerzalne usluge, koje je Zakon o poštanskim uslugama zajamčio svim građanima RH na cijeloj teritoriji RH, u svezi s odredbama članka 3. stavka 2. ZPU-a, do daljnjega će biti dostupne sukladno javno objavljenim uputama davatelja univerzalne usluge, a u skladu s odlukom Ministarstva mora prometa i infrastrukture.

Predmetne mjere provodit će se do prestanka proglašene epidemije, odnosno, dok traje stanje ugroze i povećanog rizika za život i zdravlje ljudi na području Republike Hrvatske.


                                                                                        # # #

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: http://www.hakom.hr

O HAKOM-u:
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.  
 

For additional information please contact:

Croatian Regulatory Authority for Network Industries (HAKOM)

  • Roberta Frangeša-Mihanovića 9 Street
  • 10110 Zagreb, Croatia
  • Tel. + 385 (0) 1 700 70 07
  • Fax + 385 (0)1 700 70 70

Media inquiries can be submitted online using HAKOM’s official website: www.hakom.hr

About Hakom

HAKOM - Croatian Regulatory Authority for Network Industries – ensures preconditions for a fair market competition, stable growth and environment for innovations in the electronic communications and postal services market. HAKOM protects users’ interests and the possibility of choice among various communications and postal services at affordable prices, defines sustainable competitive conditions for operators and service providers under fair conditions for return on investment, and provides support to economic growth, public services and the quality of life in the Republic of Croatia by using modern technologies. HAKOM’ strategic goals are: to promote regulation of the electronic communications and postal services market, to support growth of investments and innovations in the electronic communications and postal services market, to provide efficient use of limited resources, to accelerate the growth of broadband products and services, to provide affordable offers of communications and postal services, to provide protection and informing of users, to build an efficient and comprehensive information system, to define and implement efficient processes, and to acquire multi-disciplinary expertise in market regulation.