Preskočite na glavni sadržaj
EN
News

Rast prihoda na tržištu poštanskih usluga

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE

Na tržištu poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj u drugom je tromjesečju 2020. ostvareno 12,06 milijuna poštanskih usluga manje nego u prethodnom tromjesečju, ali su prihodi tržišta povećani zbog rasta paketskih usluga povezanih s e-trgovinom.


ZAGREB, 10. rujna 2020. – Poremećaji godpodarskih aktivnosti u Republici Hrvatskoj uzrokovani koronavirusom (COVID 19 utjecali su i na tržište poštanskih usluga. Nove okolnosti dovele su do promjena u potražnji pojedinih usluga. Rezultat je pad ukupnog broja poštanskih usluga u drugom tromjesečju 2020. za 15,9 posto u odnosu na prethodno tromjesečje te 16,9 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Najveći utjecaj na pad ukupnog broja ostvarenih usluga imalo je smanjenje pismovnih pošiljaka, koje su u odnosu na prethodno tromjesečje pale za 18,9 posto te u manjoj mjeri tiskanica, kojih je bilo oko 20 posto manje. Istovremeno, u drugom se tromjesečju povećala potražnja za paketskim uslugama koju je generirala internetska trgovina jer se u vrijeme posebnih mjera povećao broj korisnika koji su koristili takav način kupovine, a dostava robe se obavljala putem davatelja poštanskih usluga. Tako je u drugom tromjesečju 2020. bilo dostavljeno 7,1 milijuna paketa što je oko 21 posto više nego u prethodnom tromjesečju, a ujedno i najveći broj dostavljenih paketa u jednom tromjesečju do sada.
 
Smanjenje ukupnog broja usluga u drugom tromjesečju nije utjecalo na ostvarenje ukupnih prihoda, koji su u odnosu na prethodno tromjesečje bili veći za oko jedan posto i rezultat su većeg broja ostvarenih visokovrijednih usluga, kojih je bilo 23 posto više nego u prethodnom tromjesečju. Time su prvi put prihodi od obavljanja ostalih poštanskih usluga bili veći od prihoda ostvarenih od univerzalne usluge.

U drugom tromjesečju poštanske usluge pružalo je 22 davatelja. Najveći davatelj bila je HP-Hrvatska pošta d.d. s udjelom od 82 posto u ostvarenim uslugama, što je 2,5 posto manje nego u prethodnom tromjesečju. 
 
Podatci o tržištu poštanskih usluga u drugom tromjesečju dostupni su na internetskoj stranici Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a) putem poveznice

                                                                                             # # #
 
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: http://www.hakom.hr
 
 
O HAKOM-u:
 
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.  


For additional information please contact:

Croatian Regulatory Authority for Network Industries (HAKOM)

  • Roberta Frangeša-Mihanovića 9 Street
  • 10110 Zagreb, Croatia
  • Tel. + 385 (0) 1 700 70 07
  • Fax + 385 (0)1 700 70 70

Media inquiries can be submitted online using HAKOM’s official website: www.hakom.hr

About Hakom

HAKOM - Croatian Regulatory Authority for Network Industries – ensures preconditions for a fair market competition, stable growth and environment for innovations in the electronic communications and postal services market. HAKOM protects users’ interests and the possibility of choice among various communications and postal services at affordable prices, defines sustainable competitive conditions for operators and service providers under fair conditions for return on investment, and provides support to economic growth, public services and the quality of life in the Republic of Croatia by using modern technologies. HAKOM’ strategic goals are: to promote regulation of the electronic communications and postal services market, to support growth of investments and innovations in the electronic communications and postal services market, to provide efficient use of limited resources, to accelerate the growth of broadband products and services, to provide affordable offers of communications and postal services, to provide protection and informing of users, to build an efficient and comprehensive information system, to define and implement efficient processes, and to acquire multi-disciplinary expertise in market regulation.