Preskočite na glavni sadržaj
EN
News

Snažan rast internetskog prometa u drugom tromjesečju

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE

U odnosu na isto razdoblje prošle godine internetski promet je rastao gotovo 50 posto, ali je ukupni prihod na tržištu elektroničkih komunikacija ipak smanjen za 5,4 posto.
 
ZAGREB, 11. rujna 2020. – U drugom tromjesečju 2020. na tržištu elektroničkih komunikacija nastavili su se posebni uvjeti rada uzrokovani pandemijom COVID-19. Osnovne i srednje škole te institucije za visoko obrazovanje nastavu su izvodile putem interneta te su mnoga poduzeća u Republici Hrvatskoj uvela rad od kuće. S obzirom na situaciju, podatkovni promet, kao i broj minuta u pokretnoj telefonskoj mreži, očekivano je rastao u odnosu na isto razdoblje u 2019. U travnju je podatkovni promet dosegnuo rekordnu potrošnju u odnosu na sva dosadašnja mjerenja, ukupno 191 PB. U odnosu na travanj 2019. to je rast od 58 posto. Na tromjesečnoj razini, podatkovni promet u odnosu na isto razdoblje 2019. rastao je 46 posto.
 
U odnosu na isto razdoblje prošle godine porastao je i ukupan broj odlaznih minuta u pokretnoj mreži  18 posto. Istovremeno su ukupni prihodi telefonske usluge u pokretnoj mreži smanjeni za 17 posto. Također, u drugom tromjesečju se vidi utjecaj pandemije i zabrane putovanja tako da su roaming minute vlastitih korisnika pale 20 posto, kao i trajanje poziva stranaca u roamingu nacionalnih mreža, i to 52 posto usporedno s istim razdobljem u 2019.
 
U prvom polugodištu 2020. ukupni prihod na tržištu elektroničkih komunikacija smanjen je 5,4 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Na smanjenje ukupnih prihoda najviše je utjecalo smanjenje prihoda od telefonskih usluga u nepokretnoj i pokretnoj mreži od 14,2 posto, dok je s druge strane vidljiv rast prihoda na tržištu širokopojasnog pristupa internetu 2,8 posto i rast na tržištu naplatne televizije od 2,6 posto u odnosu na prvo polugodište u 2019.
 
Iako su ukupna ulaganja u nepokretnu mrežu rasla 7,7 posto, rast je većinom generiran porastom ulaganja u nematerijalnu imovinu, dok su ulaganja u materijalnu imovinu smanjena. Stoga su u narednom razdoblju nužna veća ulaganja u širokopojasnu pristupnu infrastrukturu kako bi se zadržao pozitivan trend rasta širokopojasnih priključaka velikih brzina. S druge strane, u pokretnoj mreži su ulaganja u mrežnu opremu rasla 7,2 posto u odnosu na prvo polugodište 2019.
 
Promatrajući širokopojasne priključke u nepokretnoj mreži, broj priključaka putem svjetlovodne pristupne tehnologije i dalje bilježi najveći rast, a oko 10 posto korisnika ostvaruje širokopojasni pristup internetu putem FTTH/FTTB priključaka. Oko 40 posto korisnika u nepokretnoj mreži ostvaruje pristup internetu brzinama većim od 30 Mbit/s, odnosno preko 11 posto brzinama većim od 100 Mbit/s. Broj korisnika 4D paketa prvi put je premašio broj 3D paketa te se može očekivati da će u idućih godinu dana najveći broj korisnika koristiti 4D pakete. Usluge naplatne televizije koristi nešto više od 56 posto kućanstava.
 
Podatci o tržištu elektroničkih komunikacija u drugom tromjesečju dostupni su na internetskoj stranici Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a) putem poveznice.

                                                                                             # # #
 
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: http://www.hakom.hr
 
 
O HAKOM-u:
 
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.  

For additional information please contact:

Croatian Regulatory Authority for Network Industries (HAKOM)

  • Roberta Frangeša-Mihanovića 9 Street
  • 10110 Zagreb, Croatia
  • Tel. + 385 (0) 1 700 70 07
  • Fax + 385 (0)1 700 70 70

Media inquiries can be submitted online using HAKOM’s official website: www.hakom.hr

About Hakom

HAKOM - Croatian Regulatory Authority for Network Industries – ensures preconditions for a fair market competition, stable growth and environment for innovations in the electronic communications and postal services market. HAKOM protects users’ interests and the possibility of choice among various communications and postal services at affordable prices, defines sustainable competitive conditions for operators and service providers under fair conditions for return on investment, and provides support to economic growth, public services and the quality of life in the Republic of Croatia by using modern technologies. HAKOM’ strategic goals are: to promote regulation of the electronic communications and postal services market, to support growth of investments and innovations in the electronic communications and postal services market, to provide efficient use of limited resources, to accelerate the growth of broadband products and services, to provide affordable offers of communications and postal services, to provide protection and informing of users, to build an efficient and comprehensive information system, to define and implement efficient processes, and to acquire multi-disciplinary expertise in market regulation.