Preskočite na glavni sadržaj
EN
News

Vlakovima prevezeno više robe, ali manje putnika

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE

Ukupna količina prevezene robe željeznicom u prvom tromjesečju 2020. veća je za 7,8 posto u odnosu na isto tromjesečje prethodne godine, a istovremeno je smanjen broj prevezenih putnika za 7,7 posto.
 
ZAGREB, 9. lipnja 2020.- Na tržištu željezničkih usluga u Republici Hrvatskoj, u prvom tromjesečju 2020., prevezeno je 7,8 posto više robe u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Pritom osam novih teretnih željezničkih prijevoznika sudjeluje sa 62 posto udjela u prevezenoj robi, a ostatak ostvaruje HŽ Cargo kao povijesni prijevoznik. 

Na tržištu putničkog željezničkog prijevoza u prvom tromjesečju 2020. smanjen je broj prevezenih putnika za 7,7 posto u odnosu na prvo tromjesečje 2019. Putnički prijevoznik u prvom tromjesečju 2020. bilježi i smanjenje broja ostvarenih putničkih kilometara za 12,5 posto te smanjenje broja ostvarenih vlak kilometara za 8,6 posto.

Što se tiče ostalih tržišnih pokazatelja u prijevozu željeznicom, ostvareno je 7,2 posto više vlak kilometara u teretnom prijevozu u odnosu na isto tromjesečje prethodne godine. Udjel ostvarenih vlak kilometara kod prijevoza tereta u ukupnom ostvarenim vlak kilometrima iznosi 32,4 posto, a ostatak se ostvaruje u putničkom prijevozu. Najveći udjel vlak kilometara kod prijevoza tereta ima povijesni teretni prijevoznik od 53,4 posto. Ukupan broj tonskih kilometara u prvom tromjesečju 2020. veći je za 5,0 posto u odnosu na prethodnu godinu pri čemu su najveće povećanje od 28,7 posto imali novi teretni prijevoznici dok je povijesni prijevoznik zabilježio smanjenje ostvarenih tonskih kilometara za 11,6 posto. Novi teretni prijevoznici sudjeluju s 50,4 posto udjela u tonskim kilometrima u prvom tromjesečju, što je povećanje za 9,3 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Pokazatelji tržišta željezničkih usluga dostupni su putem poveznice

                                                                                       # # #

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: http://www.hakom.hr

O HAKOM-u:
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.  
 

For additional information please contact:

Croatian Regulatory Authority for Network Industries (HAKOM)

  • Roberta Frangeša-Mihanovića 9 Street
  • 10110 Zagreb, Croatia
  • Tel. + 385 (0) 1 700 70 07
  • Fax + 385 (0)1 700 70 70

Media inquiries can be submitted online using HAKOM’s official website: www.hakom.hr

About Hakom

HAKOM - Croatian Regulatory Authority for Network Industries – ensures preconditions for a fair market competition, stable growth and environment for innovations in the electronic communications and postal services market. HAKOM protects users’ interests and the possibility of choice among various communications and postal services at affordable prices, defines sustainable competitive conditions for operators and service providers under fair conditions for return on investment, and provides support to economic growth, public services and the quality of life in the Republic of Croatia by using modern technologies. HAKOM’ strategic goals are: to promote regulation of the electronic communications and postal services market, to support growth of investments and innovations in the electronic communications and postal services market, to provide efficient use of limited resources, to accelerate the growth of broadband products and services, to provide affordable offers of communications and postal services, to provide protection and informing of users, to build an efficient and comprehensive information system, to define and implement efficient processes, and to acquire multi-disciplinary expertise in market regulation.