Preskočite na glavni sadržaj
EN
News

Željeznica tijekom „lockdowna“ preuzela prijevoz dijela tereta i ostvarila rast, putnički prijevoz očekivano smanjen

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE

Koronakriza je općenito utjecala na pad prijevoza robe u Hrvatskoj u drugom tromjesečju, ali je željeznica preuzela prijevoz dijela tereta drugim prijevoznim sredstvima i ostvarila rast. Istovremeno je privremena obustava putničkog prijevoza značajno smanjila broj putnika. 
 
ZAGREB, 18. rujna 2020. - U drugom tromjesečju 2020. na tržištu željezničkih usluga u Hrvatskoj prevezeno je 2,5 posto više robe u odnosu na isto razdoblje prethodne godine te je ostvareno više vlak kilometara i tonskih kilometara u teretnom prijevozu. Ova tri pokazatelja upućuju da je, iako je  koronakriza općenito utjecala na smanjeni prijevoz robe u Hrvatskoj, željeznica preuzela prijevoz dijela tereta drugim prijevoznim sredstvima, kao što su cestovni ili avio-prijevoz.
 
Udjel vlak kilometara u prijevozu tereta u ukupno ostvarenim vlak kilometrima, koji uključuju i putnički prijevoz, iznosio je 47,7 posto. Najveći prijevoznik tereta bio je HŽ Cargo s udjelom vlak kilometara od 56,3 posto, a ostatak je ostvarilo 8 novih prijevoznika na ovom tržištu. Pokazatelj ostvarenih tonskih kilometara u drugom je tromjesečju rastao 17,5 posto u odnosu na prethodnu godinu, pri čemu su najveće povećanje od 34,3 posto imali novi teretni prijevoznici, dok je HŽ Cargo ostvario povećanje od 6,4 posto. Novi teretni prijevoznici prevezli su i 16,2 posto više robe i povećali svoj udjel tonskih kilometara za 5,7 posto i tako dosegnuli ukupno 45,4 posto udjela ostvarenih tonskih kilometara na željezničkom tržištu. Istovremeno je HŽ Cargo ipak prevezao 12,6 posto manje robe i trenutačno zauzima 54,6 posto udjela ostvarenih tonskih kilometara.
 
Na tržištu putničkog željezničkog prijevoza smanjen je broj prevezenih putnika za čak 66,6 posto u odnosu na drugo tromjesečje 2019. HŽ Putnički prijevoz ostvario je i manje putničkih kilometara za 67,9 posto te vlak kilometara za 49,1 posto. Glavni uzrok bila je odluka Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske o privremenoj obustavi javnog željezničkog prijevoza putnika od 22. ožujka do 10. svibnja 2020.
 
Pokazatelji tržišta željezničkih usluga dostupni su putem internetske poveznice.

                                                                                             # # #
 
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: http://www.hakom.hr
 
 
O HAKOM-u:
 
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.  

 

For additional information please contact:

Croatian Regulatory Authority for Network Industries (HAKOM)

  • Roberta Frangeša-Mihanovića 9 Street
  • 10110 Zagreb, Croatia
  • Tel. + 385 (0) 1 700 70 07
  • Fax + 385 (0)1 700 70 70

Media inquiries can be submitted online using HAKOM’s official website: www.hakom.hr

About Hakom

HAKOM - Croatian Regulatory Authority for Network Industries – ensures preconditions for a fair market competition, stable growth and environment for innovations in the electronic communications and postal services market. HAKOM protects users’ interests and the possibility of choice among various communications and postal services at affordable prices, defines sustainable competitive conditions for operators and service providers under fair conditions for return on investment, and provides support to economic growth, public services and the quality of life in the Republic of Croatia by using modern technologies. HAKOM’ strategic goals are: to promote regulation of the electronic communications and postal services market, to support growth of investments and innovations in the electronic communications and postal services market, to provide efficient use of limited resources, to accelerate the growth of broadband products and services, to provide affordable offers of communications and postal services, to provide protection and informing of users, to build an efficient and comprehensive information system, to define and implement efficient processes, and to acquire multi-disciplinary expertise in market regulation.