Preskočite na glavni sadržaj
EN
News

HAKOM upozorava korisnike: Budite oprezni prilikom slanja osobnih podataka

VIJEST

Sve je više pokušaja internetskih prijevara u kojima lažni davatelj poštanskih usluga obavještava primatelja kako mu nije uspio dostavio paket pa traži osobne podatke korisnika radi ponovnog uručenja.
 
ZAGREB, 4. studenoga 2020. - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) ovih je dana zaprimila veći broj prijava korisnika o pokušajima internetskih prijevara (eng. phishing) u kojima lažni davatelj poštanskih usluga putem elektroničke pošte obavještava primatelja o pokušaju uručenja pošiljke. Pri tomu se nudi i broj za praćenje pošiljke, a od korisnika se traži da putem priložene internetske poveznice dostavi svoje osobne podatke zbog ponovnog uručenja. Riječ je o prijevarnim radnjama s ciljem dobivanja osobnih podataka korisnika te HAKOM poziva korisnike na dodatni oprez u slučaju zaprimanja elektroničke pošte sličnog sadržaja. U ovakvim i sličnim situacijama, korisnicima savjetujemo provjeru domene elektroničke pošte davatelja (xyz@ime_davatelja.hr) kako bi utvrdili postoji li uopće taj davatelj u Popisu davatelja poštanskih usluga.
 
Napominjemo kako se često i iz samog teksta sadržaja poruke, zbog niza pravopisnih i gramatičkih pogrešaka nastalih u računalnom prijevodu s nekog drugog jezika, može lako pretpostaviti kako je riječ o pokušaju internetske prijevare, a ne o ponovnoj dostavi paketa.
 
Stoga upozoravamo korisnike da ne nasjedaju na takve elektroničke poruke u kojima se traže njihovi osobni podaci, a ukoliko pak smatraju da se ne radi o internetskoj prijevari, predlažemo najprije kontaktirati korisničku službu tog davatelja ili osobno pošiljatelja te se raspitati o statusu predmetne pošiljke.

                                                                                             # # #
 
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: http://www.hakom.hr
 
 
O HAKOM-u:
 
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta. 

For additional information please contact:

Croatian Regulatory Authority for Network Industries (HAKOM)

  • Roberta Frangeša-Mihanovića 9 Street
  • 10110 Zagreb, Croatia
  • Tel. + 385 (0) 1 700 70 07
  • Fax + 385 (0)1 700 70 70

Media inquiries can be submitted online using HAKOM’s official website: www.hakom.hr

About Hakom

HAKOM - Croatian Regulatory Authority for Network Industries – ensures preconditions for a fair market competition, stable growth and environment for innovations in the electronic communications and postal services market. HAKOM protects users’ interests and the possibility of choice among various communications and postal services at affordable prices, defines sustainable competitive conditions for operators and service providers under fair conditions for return on investment, and provides support to economic growth, public services and the quality of life in the Republic of Croatia by using modern technologies. HAKOM’ strategic goals are: to promote regulation of the electronic communications and postal services market, to support growth of investments and innovations in the electronic communications and postal services market, to provide efficient use of limited resources, to accelerate the growth of broadband products and services, to provide affordable offers of communications and postal services, to provide protection and informing of users, to build an efficient and comprehensive information system, to define and implement efficient processes, and to acquire multi-disciplinary expertise in market regulation.