Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

HAKOM upozorava korisnike: Budite oprezni prilikom slanja osobnih podataka

VIJEST

Sve je više pokušaja internetskih prijevara u kojima lažni davatelj poštanskih usluga obavještava primatelja kako mu nije uspio dostavio paket pa traži osobne podatke korisnika radi ponovnog uručenja.
 
ZAGREB, 4. studenoga 2020. - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) ovih je dana zaprimila veći broj prijava korisnika o pokušajima internetskih prijevara (eng. phishing) u kojima lažni davatelj poštanskih usluga putem elektroničke pošte obavještava primatelja o pokušaju uručenja pošiljke. Pri tomu se nudi i broj za praćenje pošiljke, a od korisnika se traži da putem priložene internetske poveznice dostavi svoje osobne podatke zbog ponovnog uručenja. Riječ je o prijevarnim radnjama s ciljem dobivanja osobnih podataka korisnika te HAKOM poziva korisnike na dodatni oprez u slučaju zaprimanja elektroničke pošte sličnog sadržaja. U ovakvim i sličnim situacijama, korisnicima savjetujemo provjeru domene elektroničke pošte davatelja (xyz@ime_davatelja.hr) kako bi utvrdili postoji li uopće taj davatelj u Popisu davatelja poštanskih usluga.
 
Napominjemo kako se često i iz samog teksta sadržaja poruke, zbog niza pravopisnih i gramatičkih pogrešaka nastalih u računalnom prijevodu s nekog drugog jezika, može lako pretpostaviti kako je riječ o pokušaju internetske prijevare, a ne o ponovnoj dostavi paketa.
 
Stoga upozoravamo korisnike da ne nasjedaju na takve elektroničke poruke u kojima se traže njihovi osobni podaci, a ukoliko pak smatraju da se ne radi o internetskoj prijevari, predlažemo najprije kontaktirati korisničku službu tog davatelja ili osobno pošiljatelja te se raspitati o statusu predmetne pošiljke.

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.