Preskočite na glavni sadržaj
EN
News

Objavljena nova Uredba o pravima i obvezama putnika u željezničkom prijevozu

VIJEST

Nova pravila propisana uredbom, primjenjivat će se od 7. lipnja 2023. Uredba, među ostalim, donosi brojna poboljšanja koja se tiču prava putnika, osobito putnika s invaliditetom i smanjenom pokretljivošću.


ZAGREB, 20. svibnja 2021. – Uredba (EU) 2021/782 o pravima i obvezama putnika u željezničkom prijevozu objavljena je u Službenom listu Europske unije (EUR-Lex → poveznica), a stupa na snagu dvadesetog dana od dana objave te se primjenjuje od 7. lipnja 2023. Uredba je u cijelosti obvezujuća i izravno se primjenjuje u svim državama članicama.

Očekuje se da će revidirana pravila podići razinu prava putnika, uključujući prava putnika s invaliditetom i smanjenom pokretljivošću i razinu usluga na koje imaju pravo europski građani prilikom putovanja željeznicom. Naime, u slučaju kašnjenja od 60 minuta ili više, putnici mogu birati žele li povrat iznosa pune cijene karte, nastavak putovanja ili preusmjeravanje pod usporedivim uvjetima, ali bez dodatnih troškova. Pritom ih se ne smije premjestiti u niži razred prijevoza. Ako putnik u roku od 100 minuta od predviđenog vremena polaska ne bude obaviješten o mogućnostima preusmjeravanja, ima pravo samostalno organizirati putovanje drugim prijevoznim sredstvom (drugim pružateljima usluga javnog prijevoza željeznicom, turističkim autobusom ili običnim autobusom) i dobiti povrat troškova koji su nastali.

Kad je riječ o putnicima s invaliditetom i smanjenom pokretljivošću skraćeno je razdoblje davanja prethodne obavijesti o potrebi pomoći pri ukrcavanju i iskrcavanju s 48 sati na 24 sata.

Putnicima koji koriste bicikle bit će zanimljiv podatak kako će, u slučajevima kada željeznički prijevoznik odbije prijevoz bicikla putniku koji za to ima rezervaciju, putnik imati pravo na preusmjeravanje, naknadu ili povrat novca. Novim pravilima regulira se i pitanje namjenskih mjesta za bicikle u novim i obnovljenim vlakovima. Optimalan broj mjesta za bicikle, željeznički prijevoznici morat će definirati planovima, vodeći računa o veličini vlaka, vrsti usluge i tržišnoj potražnji.

For additional information please contact:

Croatian Regulatory Authority for Network Industries (HAKOM)

  • Roberta Frangeša-Mihanovića 9 Street
  • 10110 Zagreb, Croatia
  • Tel. + 385 (0) 1 700 70 07
  • Fax + 385 (0)1 700 70 70

Media inquiries can be submitted online using HAKOM’s official website: www.hakom.hr

About Hakom

HAKOM - Croatian Regulatory Authority for Network Industries – ensures preconditions for a fair market competition, stable growth and environment for innovations in the electronic communications and postal services market. HAKOM protects users’ interests and the possibility of choice among various communications and postal services at affordable prices, defines sustainable competitive conditions for operators and service providers under fair conditions for return on investment, and provides support to economic growth, public services and the quality of life in the Republic of Croatia by using modern technologies. HAKOM’ strategic goals are: to promote regulation of the electronic communications and postal services market, to support growth of investments and innovations in the electronic communications and postal services market, to provide efficient use of limited resources, to accelerate the growth of broadband products and services, to provide affordable offers of communications and postal services, to provide protection and informing of users, to build an efficient and comprehensive information system, to define and implement efficient processes, and to acquire multi-disciplinary expertise in market regulation.