Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Objavljena nova Uredba o pravima i obvezama putnika u željezničkom prijevozu

VIJEST

Nova pravila propisana uredbom, primjenjivat će se od 7. lipnja 2023. Uredba, među ostalim, donosi brojna poboljšanja koja se tiču prava putnika, osobito putnika s invaliditetom i smanjenom pokretljivošću.


ZAGREB, 20. svibnja 2021. – Uredba (EU) 2021/782 o pravima i obvezama putnika u željezničkom prijevozu objavljena je u Službenom listu Europske unije (EUR-Lex → poveznica), a stupa na snagu dvadesetog dana od dana objave te se primjenjuje od 7. lipnja 2023. Uredba je u cijelosti obvezujuća i izravno se primjenjuje u svim državama članicama.

Očekuje se da će revidirana pravila podići razinu prava putnika, uključujući prava putnika s invaliditetom i smanjenom pokretljivošću i razinu usluga na koje imaju pravo europski građani prilikom putovanja željeznicom. Naime, u slučaju kašnjenja od 60 minuta ili više, putnici mogu birati žele li povrat iznosa pune cijene karte, nastavak putovanja ili preusmjeravanje pod usporedivim uvjetima, ali bez dodatnih troškova. Pritom ih se ne smije premjestiti u niži razred prijevoza. Ako putnik u roku od 100 minuta od predviđenog vremena polaska ne bude obaviješten o mogućnostima preusmjeravanja, ima pravo samostalno organizirati putovanje drugim prijevoznim sredstvom (drugim pružateljima usluga javnog prijevoza željeznicom, turističkim autobusom ili običnim autobusom) i dobiti povrat troškova koji su nastali.

Kad je riječ o putnicima s invaliditetom i smanjenom pokretljivošću skraćeno je razdoblje davanja prethodne obavijesti o potrebi pomoći pri ukrcavanju i iskrcavanju s 48 sati na 24 sata.

Putnicima koji koriste bicikle bit će zanimljiv podatak kako će, u slučajevima kada željeznički prijevoznik odbije prijevoz bicikla putniku koji za to ima rezervaciju, putnik imati pravo na preusmjeravanje, naknadu ili povrat novca. Novim pravilima regulira se i pitanje namjenskih mjesta za bicikle u novim i obnovljenim vlakovima. Optimalan broj mjesta za bicikle, željeznički prijevoznici morat će definirati planovima, vodeći računa o veličini vlaka, vrsti usluge i tržišnoj potražnji.

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.