Preskočite na glavni sadržaj
EN
News

Nastavljen rast tržišta poštanskih usluga

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE

Pojačane aktivnosti na tržištu poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj na kraju godine rezultirale su rastom gotovo svih segmenata tržišta.

ZAGREB, 10. ožujka 2021. – Tržište poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj i u četvrtom je tromjesečju 2020. bilo pod snažnim utjecajem posljedica pandemije uzrokovane koronavirusom, a dodatno i potresa koji je pogodio pojedine dijelove države. Međutim, normalizacija većeg dijela gospodarskih aktivnosti, posebno onih koji utječu na potražnju za poštanskim uslugama, u četvrtom je tromjesečju u odnosu na prethodno utjecala na rast tržišta u gotovo svim segmentima. U odnosu na treće tromjesečje ukupan broj poštanskih usluga tako je veći za 6,5 posto, ali je u odnosu na isto razdoblje prethodne godine ostvareno 9,1 posto manje usluga, što ukazuje kako će oporavak poštanskog tržišta i povratak na prijašnje stanje ipak potrajati. Na ukupan rast broja usluga najveći su utjecaj imale pismovne pošiljke, koje su u odnosu na prethodno tromjesečje rasle 6,5 posto te paketske usluge, koje su ponovno rasle nakon pada u trećem tromjesečju.

U četvrtom tromjesečju djelomično se normalizirao i prekogranični poštanski promet. Povećan je broj pošiljaka u međunarodnom prometu pa je, u odnosu na prethodno tromjesečje, broj usluga veći za 36 posto, a najveći utjecaj imao je veći broj prekograničnih paketa i usluga povezanih s e-trgovinom. Time je udjel međunarodnog prometa na ukupnom poštanskom tržištu povećan i na kraju godine je iznosio 10,1 posto.

Pozitivna kretanja na tržištu, vezana uz ostvarenje usluga, utjecala su i na prihode tako da su oni 14 posto viši nego u trećem tromjesečju, ali i 4,6 posto veći nego u istom razdoblju prošle godine. Iako je na godišnjoj razini broj usluga manji za oko 10 posto, prihodi su se smanjili samo 0,4 posto. Razlog je prvenstveno ostvarenje većeg broja usluga s nekom od dodanih vrijednosti, odnosno ekspresnih usluga, kojih je u 2020. bilo oko 14 posto više nego godinu ranije.

U posljednjem tromjesečju 2020. pojavio se jedan novi davatelj poštanskih usluga pa trenutačno usluge obavlja 23 davatelja od kojih je najveći HP-Hrvatska pošta d.d. s udjelom od 82,7 posto.

Podaci o tržištu poštanskih usluga u drugom tromjesečju dostupni su na internetskoj stranici Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a) putem poveznice

For additional information please contact:

Croatian Regulatory Authority for Network Industries (HAKOM)

  • Roberta Frangeša-Mihanovića 9 Street
  • 10110 Zagreb, Croatia
  • Tel. + 385 (0) 1 700 70 07
  • Fax + 385 (0)1 700 70 70

Media inquiries can be submitted online using HAKOM’s official website: www.hakom.hr

About Hakom

HAKOM - Croatian Regulatory Authority for Network Industries – ensures preconditions for a fair market competition, stable growth and environment for innovations in the electronic communications and postal services market. HAKOM protects users’ interests and the possibility of choice among various communications and postal services at affordable prices, defines sustainable competitive conditions for operators and service providers under fair conditions for return on investment, and provides support to economic growth, public services and the quality of life in the Republic of Croatia by using modern technologies. HAKOM’ strategic goals are: to promote regulation of the electronic communications and postal services market, to support growth of investments and innovations in the electronic communications and postal services market, to provide efficient use of limited resources, to accelerate the growth of broadband products and services, to provide affordable offers of communications and postal services, to provide protection and informing of users, to build an efficient and comprehensive information system, to define and implement efficient processes, and to acquire multi-disciplinary expertise in market regulation.