Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Nastavljen rast tržišta poštanskih usluga

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE

Pojačane aktivnosti na tržištu poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj na kraju godine rezultirale su rastom gotovo svih segmenata tržišta.

ZAGREB, 10. ožujka 2021. – Tržište poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj i u četvrtom je tromjesečju 2020. bilo pod snažnim utjecajem posljedica pandemije uzrokovane koronavirusom, a dodatno i potresa koji je pogodio pojedine dijelove države. Međutim, normalizacija većeg dijela gospodarskih aktivnosti, posebno onih koji utječu na potražnju za poštanskim uslugama, u četvrtom je tromjesečju u odnosu na prethodno utjecala na rast tržišta u gotovo svim segmentima. U odnosu na treće tromjesečje ukupan broj poštanskih usluga tako je veći za 6,5 posto, ali je u odnosu na isto razdoblje prethodne godine ostvareno 9,1 posto manje usluga, što ukazuje kako će oporavak poštanskog tržišta i povratak na prijašnje stanje ipak potrajati. Na ukupan rast broja usluga najveći su utjecaj imale pismovne pošiljke, koje su u odnosu na prethodno tromjesečje rasle 6,5 posto te paketske usluge, koje su ponovno rasle nakon pada u trećem tromjesečju.

U četvrtom tromjesečju djelomično se normalizirao i prekogranični poštanski promet. Povećan je broj pošiljaka u međunarodnom prometu pa je, u odnosu na prethodno tromjesečje, broj usluga veći za 36 posto, a najveći utjecaj imao je veći broj prekograničnih paketa i usluga povezanih s e-trgovinom. Time je udjel međunarodnog prometa na ukupnom poštanskom tržištu povećan i na kraju godine je iznosio 10,1 posto.

Pozitivna kretanja na tržištu, vezana uz ostvarenje usluga, utjecala su i na prihode tako da su oni 14 posto viši nego u trećem tromjesečju, ali i 4,6 posto veći nego u istom razdoblju prošle godine. Iako je na godišnjoj razini broj usluga manji za oko 10 posto, prihodi su se smanjili samo 0,4 posto. Razlog je prvenstveno ostvarenje većeg broja usluga s nekom od dodanih vrijednosti, odnosno ekspresnih usluga, kojih je u 2020. bilo oko 14 posto više nego godinu ranije.

U posljednjem tromjesečju 2020. pojavio se jedan novi davatelj poštanskih usluga pa trenutačno usluge obavlja 23 davatelja od kojih je najveći HP-Hrvatska pošta d.d. s udjelom od 82,7 posto.

Podaci o tržištu poštanskih usluga u drugom tromjesečju dostupni su na internetskoj stranici Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a) putem poveznice

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.