Preskočite na glavni sadržaj
EN
News

Objavljene pretpostavke i ulazni podaci korišteni u testu istiskivanja marže

VIJEST

HAKOM je 1. lipnja 2021. na svojim mrežnim stranicama objavio pretpostavke koje se koriste u Testu istiskivanja marže, zajedno sa svim ulaznim podacima koji se ne smatraju poslovnom tajnom.

 
ZAGREB, 4. lipnja 2021. - U dokumentu Metodologija testa istiskivanja marže (Metodologija), u kojem su određena pravila po kojima se provodi Test istiskivanja marže (MS test), HAKOM se obvezao objaviti korištene pretpostavke te ulazne podatke koji nisu poslovna tajna operatora, odnosno podatke na temelju kojih nije moguće doći do zaključaka o povjerljivim podacima operatora. Stoga je HAKOM dana 2. lipnja 2021. na svojim internetskim stranicama objavio dokument ˝Test istiskivanja marže - Objava korištenih pretpostavki i ulaznih podataka˝ čime je ispunio navedenu obvezu iz metodologije.

Uzimajući u obzir da je istiskivanje marže oblik ponašanja kojim SMP operator (operator sa značajnom tržišnom snagom) narušava tržišno natjecanje i koje može dovesti ne samo do izlaska postojećih konkurenata s tržišta već i do zatvaranja tržišta za nove operatore, HAKOM provođenjem MS testa pokušava spriječiti štetne posljedice za krajnje korisnike do kojih u konačnici dovodi takvo ponašanje SMP operatora.

Naime, MS test je alat koji definira minimalnu razliku između maloprodajne i veleprodajne cijene te tako definira postoji li dovoljan ekonomski prostor između njih. Time se utvrđuje jesu li maloprodajne cijene SMP operatora postavljene na razinu koja omogućava drugim operatorima poštenu tržišnu utakmicu, odnosno učinkovito natjecanje sa SMP operatorom. MS test se provodi za sve pakete koji sadrže javnu govornu uslugu, uslugu širokopojasnog pristupa internetu i/ili IPTV uslugu, neovisno o tome nude li se samostalno ili u paketu usluga te se provodi po obavijesti HT grupe da žele nuditi nove pakete na tržištu.

Obveza provođenja MS testa određena je HT grupi - trgovačkom društvu Hrvatski Telekom d.d. (HT) i društvima pod njegovom kontrolom, Iskon Internet d.d. (Iskon) i Optima Telekom d.d. (Optima), u okviru regulatorne obveze nadzora cijena i vođenja troškovnog računovodstva, temeljem odluka o analizi sljedećih mjerodavnih tržišta:
 
• tržište pristupa javnoj komunikacijskoj mreži na fiksnoj lokaciji za privatne i poslovne korisnike,
• tržište veleprodajnog lokalnog pristupa koji se pruža na fiksnoj lokaciji i
• tržište veleprodajnog središnjeg pristupa koji se pruža na fiksnoj lokaciji za proizvode za masovno tržište.

For additional information please contact:

Croatian Regulatory Authority for Network Industries (HAKOM)

  • Roberta Frangeša-Mihanovića 9 Street
  • 10110 Zagreb, Croatia
  • Tel. + 385 (0) 1 700 70 07
  • Fax + 385 (0)1 700 70 70

Media inquiries can be submitted online using HAKOM’s official website: www.hakom.hr

About Hakom

HAKOM - Croatian Regulatory Authority for Network Industries – ensures preconditions for a fair market competition, stable growth and environment for innovations in the electronic communications and postal services market. HAKOM protects users’ interests and the possibility of choice among various communications and postal services at affordable prices, defines sustainable competitive conditions for operators and service providers under fair conditions for return on investment, and provides support to economic growth, public services and the quality of life in the Republic of Croatia by using modern technologies. HAKOM’ strategic goals are: to promote regulation of the electronic communications and postal services market, to support growth of investments and innovations in the electronic communications and postal services market, to provide efficient use of limited resources, to accelerate the growth of broadband products and services, to provide affordable offers of communications and postal services, to provide protection and informing of users, to build an efficient and comprehensive information system, to define and implement efficient processes, and to acquire multi-disciplinary expertise in market regulation.