Preskočite na glavni sadržaj
e-Agencija

3. tromjesečje 2025

Sažeti pregled tržišta u Q3 2025
 
• U prva tri kvartala 2025. godine, u odnosu na isto razdoblje prošle godine, bilježi se porast ulaganja u materijalnu imovinu nepokretne i pokretne mreže. Očekivano, najviše su porasla ulaganja u VHCN mreže u koje je u promatranom razdoblju 2025. godine uloženo preko 90 milijuna eura.
 
• U prva tri kvartala 2025. godine ukupni prihodi od usluga na tržištu elektroničkih komunikaciju iznosili su 1.392 milijuna EUR, što je povećanje od 4,60% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Prihodi od usluga putem pokretnih mreža viši su za 4,20%, a prihodi od fiksnih mreža za 5,45%
 
• Na kraju trećeg tromjesečja, nastavljena je migracija korisnika na svjetlovodne mreže čija je posljedica rast broja priključaka koji se ostvaruju putem svjetlovodnih mreža za 115.958 priključka na godišnjoj razini, dok istovremeno broj priključaka na bakrenoj mreži bilježi pad od 76.282 priključka u odnosu na isto razdoblje lani. Ukupan broj priključaka koji se ostvaruju putem svjetlovodnih mreža dosegnuo je 439.935 priključka.
 
• Na kraju trećeg tromjesečja 2025., broj priključaka putem VHCN mreža dosegnuo je 592.173 priključka, što čini 50,22 posto od svih 1.179.126 priključaka širokopojasnog pristupa interneta putem nepokretnih mreža. Udjel priključaka s brzinama iznad 100 Mbit/s, bez obzira na tehnologiju, iznosi 52,86 posto, dok udio priključaka s brzinama iznad 300 Mbit/s  iznosi 39,21 posto.
 
• U javno dostupnoj telefonskoj usluzi u nepokretnoj mreži nastavlja se pad korištenja, pri čemu su odlazni promet i prihodi u odnosu na prošlu godinu manji za oko 16 posto. Broj korisnika smanjen je za manje od 1,3 posto, a broj priključaka za neznatnih 0,1 posto, što potvrđuje trend postupnog napuštanja ove usluge. U javno dostupnoj telefonskoj usluzi u pokretnoj mreži prihodi su blago porasli za 2 posto, uz rast broja korisnika za 6,1 posto, dok se istovremeno bilježi pad odlaznog prometa, kao i nastavak smanjenja slanja SMS i MMS poruka, što je posebno izraženo unatoč tromjesečju vrhunca turističke sezone (srpanj-rujan), zbog prelaska korisnika na OTT usluge.
 
• Ukupni broj priključaka naplatne televizije bilježi blagi rast, iako su priključci kod svih tehnologija osim vlastite OTT usluge u padu (ovisno o tehnologiji, od 5 do 12 posto). Kao i u prethodnim razdobljima, vlastita OTT usluga ostvaruje najveći rast, s povećanjem priključaka od 66,6 posto i prihoda od 94,8 posto. Ukupni prihodi od usluga naplatne televizije u trećem tromjesečju iznose 38,6 milijuna eura, dok je ukupan broj priključaka 937.862.