Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Manji broj poštanskih usluga početkom godine

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE

U prvom tromjesečju 2021. zabilježen je manji promet gotovo svih poštanskih usluga, osim ekspresnih pošiljaka povezanih s kupovinom na internetu.

 
ZAGREB, 10. lipnja 2021. – U prvom tromjesečju zabilježen je manji broj obavljenih poštanskih usluga te je nastavljen negativan utjecaj pandemije na poštanske pošiljke, osim onih povezanih s kupovinom na internetu. Ukupno je ostvareno 69,9 milijuna poštanskih usluga, 3,1 posto manje u odnosu na prethodno tromjesečje i 7,9 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Na manji broj usluga utjecale su sve vrste pošiljaka (pisma, paketa i tiskanica) pri čemu je najveće smanjenje prometa bilo kod usluga povezanih sa distribucijom tiskanica. U odnosu na prethodno tromjesečje tiskanica je isporučeno oko 20 posto manje, a u odnosu na isto razdoblje prethodne godine oko 28 posto manje.
 
Uspoređujući vrstu prometa vidljivo je kako je veće smanjenje zabilježeno u međunarodnom prometu, koji je manji oko 21 posto u odnosu na prethodno tromjesečje. To pokazuje da u međunarodnom prometu još uvijek postoje određeni poremećaji povezani s potražnjom, ali i prijenosom pošiljki te će trebati još neko vrijeme za njegovu potpunu normalizaciju.
 
Manji broj usluga utjecao je i na prihode od obavljanja poštanskih usluga. U usporedbi s prethodnim tromjesečjem prihodi su manji oko 4,8 posto, međutim, u odnosu na isto razdoblje prethodne godine rasli su oko 10 posto. Pozitivan rezultat u odnosu na prethodnu godinu prvenstveno je ostvaren zbog većeg broja ekspresnih pošiljaka povezanih s kupovinom na internetu s rastom oko 23 posto, a djelomično i zbog većih cijena jednog dijela usluga iz opsega univerzalne usluge.
 
Broj davatelja poštanskih usluga ostao je nepromijenjen. Na kraju prvog tromjesečja usluge su pružala 23 davatelja od kojih je HP-Hrvatska pošta d.d. najveći s udjelom od 84,1 posto.
 
Podatci o tržištu poštanskih usluga dostupni su na internetskoj stranici Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a) putem poveznice
 

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.