Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Gustoća priključaka širokopojasnog pristupa internetu u nepokretnim mrežama po prvi puta dosegnula 20 posto, prihodi od ostalih elektroničkih komunikacijskih usluga u padu

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE
 
U četvrtom tromjesečju 2011. godine Hrvatska je po prvi puta dosegnula gustoću priključaka širokopojasnog pristupa internetu u nepokretnim mrežama od 20 posto. Prihodi od ostalih elektroničkih usluga su u padu.
 
ZAGREB, 29. veljače 2012. – Prema prikupljenim podacima o stanju tržišta elektroničkih komunikacija u četvrtom tromjesečju 2011. godine zabilježen je pad prihoda u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Kao rezultat ubrzanog razvoja i korištenja širokopojasnog pristupa internetu, porast prihoda zabilježen je jedino od usluge pristupa internetu koja svojim udjelom sve značajnije sudjeluje u sveukupnom prihodu na tržištu elektroničkih komunikacija.
 
Na tržištu nepokretnih komunikacija, HT je zadržao vodeći položaj u dijelu koji se odnosi na pružanje telefonskih usluga u nepokretnoj komunikacijskoj mreži. S druge strane, udio novih operatora (uključujući Iskon Internet) na kraju 2011. godine raste za nešto više od 27 posto u odnosu na kraj 2010. godine te s obzirom na ukupan broj korisnika telefonskih usluga u nepokretnoj javnoj komunikacijskoj mreži iznosi 39,9 posto (od toga je udio Iskon Interneta 4,1 posto). Pozitivan učinak na rast broja korisnika novih operatora imao je u prvom redu novi način regulacije koji je u 2011. godini donio novu veleprodajnu uslugu koja će doprinijeti (te koja već doprinosi) stvaranju boljih i kvalitetnijih uvjeta za korištenje najrasprostranjenije usluge - usluge predodabira operatora (CPS). Operatori su od srpnja 2011. godine u mogućnosti krajnjim korisnicima ponuditi dodatne telefonske usluge uz jedan račun umjesto dotadašnja dva računa. Atraktivnost nove usluge u vidu većih pogodnosti za krajnje korisnike odrazila se i na porast broja korisnika CPS usluge koja bilježi neznatan rast u odnosu na kraj 2010. godine.
 
Na tržištu pokretnih komunikacija treći operator Tele2 je svoj tržišni udio povećao za oko 14 posto u odnosu na isto razdoblje u 2010. godini što pokazuje da na tržištu elektroničkih komunikacija u Republici Hrvatskoj postoje tri stabilna operatora koji su krajnjim korisnicima u mogućnosti ponuditi inovativne usluge visoke kvalitete. Povećanje djelotvornog tržišnog natjecanja na tržištima pokretnih i nepokretnih komunikacija očituje se, među ostalim, i u porastu broja prenesenih brojeva. Njih je na kraju 2011. godine u pokretnim mrežama bilo 294.879, odnosno 33,9 posto više u odnosu na kraj 2010. godine, a u nepokretnim mrežama 599.555, odnosno 4,4 posto više u odnosu na kraj 2010. godine. Iz navedenog je vidljiva značajna migracija korisnika od jednog operatora prema drugom što ukazuje na veći izbor za krajnje korisnike. Na taj način je korisnicima omogućeno da sukladno svojim potrebama i navikama izaberu optimalnog operatora uz zadržavanje svog postojećeg broja.
 
Za tržište pokretne telefonije u Republici Hrvatskoj karakteristična je sezonska promjenjivost. Ona je utjecala i na smanjenje broja korisnika bez pretplatničkog odnosa za nešto više od 10 posto u odnosu na treće tromjesečje 2011. godine. Valja napomenuti kako je HAKOM u cilju dobivanja konzistentnih i usporedivih podataka za sve operatore na tržištu početkom 2011. godine izmijenio definiciju aktivnog korisnika bez pretplatničkog odnosa na način da su svi operatori obvezni dostaviti broj onih aktivnih korisnika bez pretplatničkog odnosa koji su u zadnjih 90 dana barem jednom koristili uslugu u mreži pokretnih komunikacija ili nadopunili račun putem bona što do sada nije bio slučaj. Značajan sezonski element zamjetan je u odnosu na ljetne mjesece, osobito srpanj i kolovoz su mjeseci jakog prometa, zahvaljujući turistima koji koriste uslugu roaminga i domaćim korisnicima koji također ostvaruju veći promet.
 
Utjecaj spomenute sezonske varijabilnosti odrazio se i na broj priključaka širokopojasnog pristupa internetu putem pokretnih mreža koji je smanjen za oko 13 posto u odnosu na prethodno razdoblje. Međutim, broj priključaka širokopojasnog pristupa internetu u nepokretnim mrežama i dalje raste te je na kraju 2011. godine dosegao broj od 858.020 priključaka, odnosno oko 7 posto više nego u istom razdoblju prethodne godine. Do porasta je došlo u gotovo svim županijama, što pokazuje da operatori svoje usluge nude na cijelom teritoriju Republike Hrvatske, a gustoća priključaka širokopojasnog pristupa internetu u nepokretnim mrežama dosegnula je 20 posto. Za dinamiku razvoja tržišta širokopojasnog pristupa internetu i povećanje broja korisnika najzaslužniji su omjer cijena i usluge, porast korištenja interneta u općem smislu, povećana dostupnost interneta te stalno rastuća svijest korisnika o internetu kao izvoru poslovnih informacija, zabavnih i ostalih sadržaja. Osim navedenog, razvoj tržišta širokopojasnog pristupa internetu potiče se i sve izraženijom konkurencijom između operatora, kao i regulatornim mjerama koje HAKOM provodi u interesu operatora i korisnika. Hrvatsko tržište širokopojasnih usluga i dalje ima dobru priliku za znatan rast s obzirom da se 55,9 posto hrvatskih kućanstava spaja putem širokopojasnog priključka u nepokretnoj mreži.
 
Sve više krajnjih korisnika pored telefonske usluge i usluge širokopojasnog pristupa internetu koristi i uslugu internetske televizije (IPTV-a). Praćenjem novih trendova na tržištu HAKOM je u 2011. godini uvidio potrebu za prikupljanjem dodatnih podataka vezanih uz tu uslugu kako bi što vjerodostojnije prikazao stanje na tržištu. Od približno jedan i pol milijuna kućanstava s TV uređajem u Republici Hrvatskoj trenutno oko 40 posto koristi televizijske usluge nekog od kabelskih, IPTV ili satelitskih operatora. Ostalih 60 posto televiziju prati isključivo putem digitalne zemaljske televizije. Samim time očito postoji potencijal od oko 60 posto kućanstava koja su teoretski spremna dodatno plaćati za neke televizijske usluge ili sadržaje te je vrlo vjerojatno da će broj televizijskih priključaka putem drugih tehnologija rasti.
 
Informacije o stanju tržišta mogu se pronaći i na internetskim stranicama HAKOM-a: https://www.hakom.hr/default.aspx?id=60
                                                                                                         
                                                                                                          # # #
 
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM)
Jurišićeva 13
10000 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 489 6000
Fax. + 385 (0)1 4920 227
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: https://www.hakom.hr
Za postavljanje pitanja potrebna je registracija.
 
 
O HAKOM-u:
 
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištu elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga. Agencija štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora raznolikih komunikacijskih i poštanskih usluga po prihvatljivim cijenama, definira održive konkurentne uvjete operatorima i davateljima usluga uz pravedne uvjete za povrat investicija te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kvaliteti života u RH upotrebom modernih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, podržavanje rasta investicija i inovacija u tržište elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, osiguravanje učinkovitog korištenja ograničenih resursa, ubrzanje rasta širokopojasnih proizvoda i usluga, osiguravanje pristupačne ponude komunikacijskih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, definiranje i implementiranje učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih kompetencija reguliranja tržišta.