Preskočite na glavni sadržaj
e-Agencija

2. tromjesečje 2025

Sažeti pregled tržišta u Q2 2025

•U prvoj polovici 2025. godine, u odnosu na isto razdoblje prošle godine, bilježi se porast ulaganja u materijalnu imovinu i u nepokretnu mrežu i u pokretnu mrežu. Očekivano, najviše su porasla ulaganja u VHCN mreže u koje je u prvoj polovici 2025. godine uloženo gotovo 60 milijuna eura.

• U prvoj polovici 2025. godine ukupni prihodi od usluga na tržištu elektroničkih komunikacija iznosili su 900 milijuna EUR, što je povećanje od 5,87 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Prihodi od usluga putem pokretnih mreža viši su za 5,10 posto, a prihodi od fiksnih mreža za 8,05 posto.

• U prvoj polovici 2025. nastavljena je migracija korisnika na svjetlovodne mreže čija je posljedica rast broja priključaka koji se ostvaruju putem svjetlovodnih mreža za 106.474 priključka na godišnjoj razini, dok istovremeno broj priključaka na bakrenoj mreži bilježi pad od 68.191 priključka u odnosu na isto razdoblje lani. Ukupan broj priključaka koji se ostvaruju putem svjetlovodnih mreža dosegnuo je 410.206 priključka.

• Broj priključaka putem VHCN mreža u prvoj polovici ove godine dosegnuo je 565.770 priključka, što čini 48,53 posto od svih 1.165.879 priključaka širokopojasnog pristupa interneta putem nepokretnih mreža. Udjel priključaka s brzinama iznad 100 Mbit/s, bez obzira na tehnologiju, iznosi 51,26 posto.

• U javno dostupnoj telefonskoj usluzi u nepokretnoj mreži nastavlja se trend pada odlaznog prometa i prihoda, uz stabilan broj korisnika i priključaka, što ukazuje na postupno smanjenje korištenja ove usluge unatoč nepromijenjenoj korisničkoj bazi. Usporedno s tim, ukupan prihod od javno dostupne telefonske usluge u pokretnoj mreži ostaje gotovo stabilan u odnosu na isto razdoblje prošle godine, iako se bilježi blagi pad prihoda od privatnih i poslovnih korisnika zbog prelaska na podatkovne i OTT usluge. Istovremeno, smanjenje SMS/MMS prometa i roaming minuta vlastitih korisnika potvrđuje daljnju zamjenu tradicionalnih komunikacijskih navika digitalnim aplikacijama.

• Prihodi od naplatne televizije u drugom kvartalu 2025. porasli su na 38,8 milijuna eura, što predstavlja povećanje od 13 posto u odnosu na prethodnu godinu. Najznačajniji rast bilježi vlastita OTT usluga, s povećanjem prihoda od 124 posto i broja priključaka za 90 posto, dosegnuvši 163.189 priključaka, čime se potvrđuje ubrzani prelazak korisnika na internetska i OTT rješenja. S druge strane, IPTV usluga bilježi pad broja priključaka od jedan posto, zbog čega njezin udjel na tržištu prvi put pada ispod polovice, na 49 posto.