Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Ispitivanje korisničkih navika: Trećina korisnika htjela bi brži internet, no tek rijetki provjeravaju brzinu

Ispitivanje je za HAKOM, na reprezentativnom uzorku od tisuću ispitanika u dobi od 18 do 65 godina, provela agencija Ipsos.

ZAGREB, 27. siječnja 2023. – Tijekom studenoga i prosinca 2022. provedeno je online ispitivanje o navikama i iskustvima korištenja interneta u Republici Hrvatskoj na reprezentativnom uzorku od tisuću ispitanika u dobi od 18 do 65 godina. Riječ je o redovnom godišnjem ispitivanju koje je za Hrvatsku regulatornu agenciju za mrežne djelatnosti (HAKOM) provela agencija Ipsos.

Ispitivanje je pokazalo kako su najčešće korištene komunikacijske usluge govorna usluga u pokretnoj mreži (98 posto) te usluga pristupa internetu (82 posto) i govorna usluga u nepokretnoj mreži (64 posto). Većina korisnika (78 posto) koristi uslugu pristupa internetu u sklopu paketa usluga, a 89 posto korisnika smatra kako sve potrebne usluge imaju u paketu. Za spajanje na internet u kućanstvu korisnici najvećim dijelom, njih čak 92 posto, koristi kućnu WiFi mrežu, a putem mobilne mreže spaja se 51 posto korisnika. Dominantni uređaji kojima se korisnici spajaju na internet su pametni telefon (96 posto) i prijenosna računala (87 posto), dok stolno računalo za spajanje koristi 46 posto ispitanika.

Razlika u cijeni između ADSL/VDSL i optičkog priključka od 5 do 10 posto potaknula bi otprilike polovicu trenutnih korisnika tehnologije na bakru na prelazak na optički priključak. Za većinu korisnika s brzinom manjom od 100 Mbit/s  brzina interneta ne predstavlja ograničenja u korištenju, u kontekstu da neke zahtjevnije usluge ne koriste zbog male brzine interneta, 33 posto korisnika htjelo bi imati veće brzine, ali su za to spremni platiti tek 10 posto više od trenutne cijene. U odnosu na lanjsko ispitivanje nešto je viši broj korisnika (25 posto) koji smatraju da im veće brzine nisu potrebne. Većina korisnika izjavila je da je dobila informacije o maksimalnoj, uobičajenoj i minimalnoj brzini interneta od strane njihovih operatora. Korisnici nemaju naviku redovitog provjeravanja brzine – većina to čini samo kad uoči da je brzina interneta promijenjena.

30 posto korisnika nikad nije provjerilo brzinu interneta nekim od alata za mjerenje brzine interneta. Korisnici uglavnom nisu upoznati s HAKOM-ovim aplikacijama pa je tako istraživanje pokazalo kako je HAKOMetar za mjerenja u nepokretnoj mreži koristilo 21 posto ispitanika, a HAKOMetar Plus za mjerenja u pokretnoj njih 10 posto. Najčešće poteškoće bile su prekid pristupa internetu, loša brzina interneta te problemi s WiFi mrežom, kao i ranijih godina, ali je istovremeno uočena nešto bolja kvaliteta usluge jer je 6 posto manje korisnika uočilo probleme s prekidom interneta i isto toliko manje poteškoća s WiFi mrežom. Većina korisnika interneta imala je iskustvo kontaktiranja korisničke službe, a njih 68 posto kontaktiralo je više puta. U pravilu su korisnici bili zadovoljni, u većoj mjeri su zadovoljniji kvalitetom odgovora, nego brzinom javljanja. 

I u 2022. ispitanicima je prilikom odabira operatora bila najvažnija brzina interneta, cijena paketa te kvalitetna korisnička služba. Četvrtina ispitanika promijenila bi trenutnog operatora ukoliko bi se cijena povećala za 10 posto. Trećina korisnika u zadnje tri godine nije nikada mijenjala operatora. Oni koji su ga mijenjali su najčešće to radili zbog niže cijene konkurencije ili sporijeg interneta kod postojećeg operatora. Gotovo svi korisnici interneta poduzimaju neke aktivnosti kako bi održali sigurnost na internetu, najčešće izbjegavaju preuzimanje aplikacija iz nepoznatih izvora, štite osobne podatke i ne stupaju u kontakt s nepoznatim osobama. Unatoč tome, njih 14 posto izjasnilo se kako su imali iskustvo kibernetičkog napada ili cyber bullyinga. Takvi napadi, odnosno nasilje, se rijetko prijavljuju (oko 18 posto).

Rezultati ispitivanja dostupni su na poveznici.

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.