Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Na tržištu elektroničkih komunikacija rastu ulaganja u svjetlovodnu pristupnu infrastrukturu

U prvoj polovici 2021. rasla su ukupna ulaganja i prihodi te priključci na svjetlovodnim mrežama, a oporavak turističke sezone utjecao je na povećanje roaming minuta stranaca u nacionalnim mrežama.
 
ZAGREB, 16. rujna 2021. – Tijekom prvih šest mjeseci 2021. na tržištu elektroničkih komunikacija ukupna ulaganja operatora povećana su za četiri posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. U nepokretnoj mreži zabilježen je značajan porast ulaganja u svjetlovodnu pristupnu infrastrukturu od čak 121 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Također, ukupni prihodi na tržištu elektroničkih komunikacija u prvom su polugodištu ove godine rasli za pet posto. Prema tržišnim pokazateljima zabilježen je i rast prihoda od širokopojasnog pristupa internetu od 10 posto, najma mreže i vodova od sedam posto i usluge naplatne televizije od četiri posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

S druge strane, proporcionalno s rastom ulaganja u svjetlovodnu pristupnu infrastrukturu, raste i broj novih priključaka putem svjetlovodnih tehnologija te je na godišnjoj razini broj istih veći za 32 posto. Na kraju drugog tromjesečja udio broja širokopojasnih priključaka velikih brzina (iznad 30 Mbit/s) iznosio je 49 posto od ukupnog broja priključaka. Također, raste i broj širokopojasnih priključaka s brzinama iznad 100 Mbit/s te je u drugom tromjesečju 2021. udio tih priključaka 22 posto u ukupnom broju priključaka. Povećan je i ukupan broj korisnika paketa usluga, najviše onih s 4D paketima, što je rezultat migracija korisnika s 3D paketa na 4D pakete kako bi ostvarili veće popuste na cjelokupne usluge grupiranjem fiksnih i mobilnih usluga.

Utrošene roaming minute stranaca u nacionalnim mrežama ukazuju na dobru turističku sezonu u Republici Hrvatskoj, a broj takvih minuta veći je za 45 posto u drugom tromjesečju 2021. u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.

Na tržištu usluge televizije, najveći broj kućanstava, njih gotovo 60 posto, televiziju gleda putem nekog od oblika naplatne televizije što je vidljivo i po porastu prihoda naplatne televizije koji su za pet posto viši u odnosu na isto lanjsko razdoblje.

Ukupni odlazni promet operatora od telefonskih usluga u nepokretnoj mreži u odnosu na drugo tromjesečje 2020. za 12 je posto niži.

Podatci o tržištu elektroničkih komunikacija dostupni su na internetskoj stranici Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a) putem poveznice
 

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.