Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Nove usluge na tržištu poštanskih usluga

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE
 
U drugom tromjesečju 2015. tržište poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj obogaćeno je s nekoliko inovativnih usluga. 
  
ZAGREB, 2. rujna 2015. – Davatelji poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj sve više koriste komparativne prednosti drugih tehnologija, prvenstveno informacijsko-komunikacijskih, što utječe na pokretanje novih trendova u obavljanju poštanske djelatnosti te omogućuje razvoj novih i inovativnih usluga. Razvidan je trend promjena u poslovanju davatelja koji primjenom naprednih mogućnosti pojedinih tehnologija proširuju ponudu svojih usluga i otvaraju nove tržišne mogućnosti, kako bi se prilagodili novim navikama i potrebama korisnika te u konačnici povećali svoje prihode.
 
Primjer takvih usluga je „epostcard“ HP-Hrvatske pošte d.d., koja pomoću mobilne aplikacije za pametne telefone omogućuje individualno grafičko oblikovanje razglednice, njezino tiskanje i uručenje primatelju na kućnu adresu. Hrvatska pošta nudi i novu uslugu „servis ePošta“, odnosno povezuje niz „klasičnih poštanskih“ usluga koje korisnik inače može dobiti/ostvariti u poštanskom uredu, ali sada u virtualnom obliku, pa tako, između ostalog, korisnici njihovih usluga mogu primati i slati pisma koja u jednom trenutku mogu biti u elektroničkom obliku, a u drugom u fizičkom, ili obratno.
 
Davatelj Tisak d.d. je ponudu pružanja svoje usluge „Tisak paket“ dodatno proširio na način da se ona pruža i u međunarodnom prometu, tako da se paketi s kioska Tiska mogu poslati u bilo zemlju svijeta uz dostavu na kućnu adresu. Pored navedenoga, Tisak je najavio i uvođenje usluge „Paketomat“ za dostavu paketa.
 
Istovremeno, davatelj Overseas Trade Co.Ltd. najavio je pružanje usluge paketne distribucije na kioscima „iNovina“ kao odgovor na uslugu Tiska. Dio davatelja je uveo usluge praćenja pošiljaka putem interneta, dok su neki davatelji usluge praćenja poboljšali s ciljem što bolje komunikacije s korisnicima. Pojava ovakvih usluga govori u prilog da uz primjenu najnovijih tehnologija poštanska djelatnost ima potencijal za rast i razvoj u budućnosti te da pojedini davatelji to sve više i koriste u stvaranju novih i poboljšavanju već postojećih usluga.
 
U drugom tromjesečju 2015. nastavljen je trend daljnje konsolidacije na tržištu poštanskih usluga što je rezultiralo povećanjem udjela Hrvatske pošte za četiri posto i trenutno na tržištu ima 76 posto udjela.
 
Podaci o tržištu poštanskih usluga u drugom tromjesečju dostupni su putem HAKOM-ovih internetskih stranica na adresi: https://www.hakom.hr/default.aspx?id=60

                                                                                             # # #
 
 
 
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: https://www.hakom.hr
  
O HAKOM-u:
 
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.