Preskočite na glavni sadržaj
e-Agencija

1. tromjesečje 2025

Sažeti pregled tržišta u Q1 2025 

• U prvom kvartalu 2025. godine, u odnosu na prethodnu godinu, bilježi se ukupan porast ulaganja od 25,8 posto, dok je rast ulaganja u nepokretne mreže bio čak 30 posto. U promatranom razdoblju 2025. godine ukupni prihodi od usluga na tržištu elektroničkih komunikacija iznosili su 440.919.469 milijuna EUR, što je povećanje od 7,1 posto u odnosu na 2024. godinu. Prihodi od usluga koje se pružaju putem mreža pokretnih komunikacija viši su za 6,65 posto, a prihodi od usluga koje se pružaju putem mreža nepokretnih komunikacija za 8 posto.

• U prvom tromjesečju 2025. nastavljen je rast broja priključaka koji se ostvaruju putem svjetlovodnih mreža - porast za 99.781 priključka na godišnjoj razini, dok istovremeno broj priključaka na bakrenoj infrastrukturi bilježi pad od 70.628 priključka u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Ukupan broj priključaka koji se ostvaruju putem svjetlovodnih mreža dosegnuo je 382.890 priključka.

• Broj priključaka putem VHCN mreža u prvom kvartalu dosegnuo je 543.129 priključka, što čini 46,98 posto od svih 1.156.044 priključaka širokopojasnog pristupa interneta putem nepokretnih mreža. Udjel priključaka s brzinama iznad 100 Mbit/s, bez obzira na tehnologiju, iznosi 49,4 posto.

• U usporedbi s istim razdobljem prethodne godine, u prvom tromjesečju 2025. tržište naplatne televizije bilježi rast ukupnih prihoda, kao i ukupnog broja priključaka. Ukupni prihodi porasli su za 11,57 posto u odnosu na prvo tromjesečje 2024., dosegnuvši na početku 2025. iznos od 36,7 milijuna eura. Najveći postotni rast ostvaren od prihoda korisnika vlastite OTT usluge, koji su porasli za 143 posto. Trend rasta prisutan je i kod ukupnog broja priključaka, koji su u istom razdoblju porasli za 0,86 posto, te trenutno iznose 929.990.

• Raspodjela priključaka naplatne televizije prema tehnologiji pristupa u promatranom razdoblju ostaje većinom nepromijenjena u odnosu na prethodna razdoblja. Najzastupljeniji su priključci putem IPTV tehnologije s udjelom od 49,73 posto, dok su na drugom mjestu priključci putem vlastite OTT usluge s 15,71 posto. Slijede priključci putem kabelske mreže s 13,15 posto, satelitske platforme s 12,11 posto te zemaljske naplatne televizije s udjelom od 9,29 posto.