Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Broj paketa na tržištu poštanskih usluga dosegao je rekordnu razinu

Internet trgovina pokreće rast poštanskih usluga - 10,9 milijuna paketa dostavljeno u Hrvatskoj u drugom tromjesečju 2024.
 
ZAGREB, 11. rujna 2024. - Tržište poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj zabilježilo je rekordan broj dostavljenih paketa u drugom tromjesečju 2024. godine, potaknuto rastom internetske trgovine i sve većom potražnjom za brzim i pouzdanim dostavnim uslugama. Ukupno je u ovom razdoblju dostavljeno 10,9 milijuna paketa, što je za 21,8 posto više u odnosu na isto razdoblje prethodne godine te rast od 6,5 posto u usporedbi s prvim tromjesečjem 2024. godine. Paketne usluge sada čine 16,8 posto ukupnog poštanskog tržišta, što je 3 posto više nego u istom razdoblju prošle godine. Istovremeno, broj pismovnih pošiljaka bilježi pad od 3,5 posto, dok se ukupan broj poštanskih usluga već nekoliko tromjesečja kreće oko 65 milijuna.
 
Međunarodne poštanske usluge trenutno čine 8,3 posto ukupnog tržišta, bilježeći rast od 16,7 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Ovaj trend ukazuje na jačanje prekograničnih poslovnih aktivnosti i važnost međunarodnih dostavnih kanala.
 
Ukupni prihodi od poštanskih usluga dosegnuli su 93,7 milijuna eura, što je rast od 25,6 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine i osam posto u odnosu na prethodno tromjesečje. Na veće prihode najviše je utjecao rast usluga koje su imale dodanu vrijednost (ekspresne pošiljke), kojih je bilo 21,8 posto više nego u drugom tromjesečju 2023. dok su manjim dijelom na porast utjecale i više cijene usluga.
 
Broj davatelja poštanskih usluga ostaje stabilan, te na tržištu poštanskih usluga registrirana su 23 davatelja, najveći davatelj je HP-Hrvatska pošta d.d. s udjelom od 59,1 posto prema prihodima na tržištu i udjelom od 84,3 posto prema broju ostvarenih usluga.
 
Podaci o tržištu poštanskih usluga u drugom tromjesečju dostupni su na mrežnoj stranici Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a) na poveznici.

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.