Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

HAKOM objavio brošuru „Svjetlovod dolazi u zgradu…“

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE

 
HAKOM je za sve suvlasnike stambenih i poslovnih zgrada izdao praktičnu, edukativnu i informativnu brošuru „Svjetlovod dolazi u zgradu…“ kako bi ih upoznao sa svjetlovodnom tehnologijom i ukazao na potrebu i prednosti svjetlovodnih instalacija. Ovom prilikom je objavljen i primjer okvirnog ugovora koji suvlasnici mogu koristiti u uređivanju odnosa s operatorom.

ZAGREB, 4. srpnja 2014. – HAKOM je izdao brošuru „Svjetlovod dolazi u zgradu…“ kojom nastoji educirati i informirati suvlasnike stambenih i poslovnih zgrada o svjetlovodnoj tehnologiji, odnosno prednostima i uvjetima postavljanja svjetlovoda te pravima i obvezama suvlasnika i operatora, ukoliko se suvlasnici zgrade odluče uvesti svjetlovodnu mrežu. HAKOM je ovom prilikom pripremio i primjer okvirnog ugovora koji suvlasnici mogu koristiti u reguliranju svojih odnosa s operatorima. Okvirni ugovor odnosi se na postavljanje, upravljanje, održavanje i zamjenu svjetlovodnih instalacija.
 
Naime, kako bi se racionalizirali troškovi uzrokovani postavljanjem više od jedne instalacije za elektroničke komunikacije unutar zgrada te zaštitila imovina suvlasnika od nagrđivanja, HAKOM je nedavno obvezao operatore, koji postavljaju svjetlovodne distribucijske mreže, da u području obuhvaćenom izgradnjom sa suvlasnicima zgrada ugovore postavljanje instalacije do svakog stana/poslovnog prostora. Ova obveza vrijedi za sve zgrade koje nemaju postavljenu svjetlovodnu instalaciju u području izgradnje. Takvim ugovorom operator postaje „operator zgrade“ te je obvezan dati pristup svjetlovodnim instalacijama svim drugim operatorima, a suvlasnicima, odnosno korisnicima omogućuje se slobodan izbor operatora usluge. Operatorima na tržištu je na taj način omogućeno pružiti uslugu svakom korisniku bez potrebe postavljanja vlastite svjetlovodne instalacije unutar zgrade s već izgrađenom svjetlovodnom mrežom.
 
Brošura „Svjetlovod dolazi u zgradu…“ izrađena je u suradnji s Koordinacijom udruga stanara Republike Hrvatske (KUSRH) te uz konzultacije s Udrugom upravitelja stambenih i poslovnih zgrada i operatorima, a može se preuzeti u pdf obliku na HAKOM-ovim internetskim stranicama i slobodno distribuirati i dijeliti u elektroničkom ili pisanom obliku. Okvirni ugovor, koji je zamišljen kao primjer za pomoć suvlasnicima i operatorima da kvalitetno urede svoje odnose, također je usuglašen s KUSRH-om, Udrugom upravitelja stambenih i poslovnih zgrada i operatorima.
 
Više informacija o svjetlovodnim instalacijama u zgradama, brošura i primjer okvirnog ugovora mogu se pronaći na HAKOM-ovim internetskim stranicama na adresi https://www.hakom.hr/default.aspx?id=3765.
 
 
                                                                                                  # # #
 
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: https://www.hakom.hr
Za postavljanje pitanja potrebna je registracija.
 
 
O HAKOM-u:
 
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.