Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

HAKOM: Otplata mobitela moguća i u ratama

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE
 
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije pojašnjava kako korisnici, koji su sklopili ugovore za tarifne modele uz obročnu otplatu mobilnih uređaja, i dalje mogu nastaviti plaćati uređaj u ratama, bez obzira jesu li raskinuli ugovor za uslugu.
 
ZAGREB, 12. lipnja 2014. – Potaknut nedovoljno preciznim i ponekad proturječnim informacijama koje se pojavljuju u medijima vezano uz sudbinu mobilnog uređaja prilikom raskida ugovora, HAKOM smatra potrebnim dati sljedeće pojašnjenje:
 
Sva tri operatora korisnicima nude kupnju mobilnog uređaja prilikom sklapanja pretplatničkog ugovora, najčešće po promotivnoj cijeni. U slučaju raskida ugovora za javnu komunikacijsku uslugu bez naknade za prijevremeni raskid, pri čemu uređaj nije otplaćen u cijelosti već je predviđena otplata u mjesečnim obrocima, korisniku mora biti i dalje omogućeno plaćanje mobitela prema prvobitnom otplatnom planu. Jednokratna otplata mobilnog uređaja dopuštena je isključivo u slučaju izbora samog korisnika, a ne može biti nametnuta. Pritom je operator, čiji se pretplatnički ugovor raskida, na zahtjev korisnika dužan omogućiti daljnju uporabu uređaja u drugim mrežama bez naknade u roku od 15 dana (otključavanje uređaja).
 
U slučaju želje za raskidom pretplatničkog ugovora za postojeći tarifni model, korisnici u dogovoru s operatorom mogu prijeći na korištenje nekog drugog tarifnog modela (uključujući i model unaprijed plaćene usluge - „prepaid usluga“) ili mogu podnijeti zahtjev za prijenos broja kod nekog drugog operatora, što ujedno predstavlja raskid postojećeg ugovora. HAKOM napominje da je trajni gubitak broja kod raskida ugovora moguć samo ako korisnik u cijelosti odluči prestati koristiti mobilne usluge, odnosno ako raskine ugovor i pri tome ne ugovori nastavak uporabe broja u sklopu neke druge tarife.
 
 
                                                                                                 # # #
 
  

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM)

Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi:
https://www.hakom.hr
Za postavljanje pitanja potrebna je registracija.
 
 
O HAKOM-u:
 
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištu elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga. Agencija štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora raznolikih komunikacijskih i poštanskih usluga po prihvatljivim cijenama, definira održive konkurentne uvjete operatorima i davateljima usluga uz pravedne uvjete za povrat investicija te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kvaliteti života u RH upotrebom modernih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, podržavanje rasta investicija i inovacija u tržište elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, osiguravanje učinkovitog korištenja ograničenih resursa, ubrzanje rasta širokopojasnih proizvoda i usluga, osiguravanje pristupačne ponude komunikacijskih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, definiranje i implementiranje učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih kompetencija reguliranja tržišta.