Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Ispitivanje navika korisnika interneta: Korisnicima je najvažnija brzina pristupa, cijena paketa i kvalitetna služba za korisnike

VIJEST

Ispitivanje je, na reprezentativnom uzorku od 1003 ispitanika u dobi od 18 do 65 godina, za HAKOM provela agencija Ipsos.

ZAGREB, 24. veljače 2021. - U prosincu 2020. provedeno je ispitivanje o navikama i iskustvima korištenja interneta u Republici Hrvatskoj na reprezentativnom uzorku od 1003 ispitanika u dobi od 18 do 65 godina. Ispitivanje javnosti je za Hrvatsku regulatornu agenciju za mrežne djelatnosti (HAKOM) provela agencija Ipsos.

Ispitivanje je pokazalo kako su najčešće korištene komunikacijske usluge govorna usluga u pokretnoj mreži (98 posto) te usluga pristupa internetu (81 posto) i govorna usluga u nepokretnoj mreži (69 posto). Većina korisnika (86 posto) koristi uslugu pristupa internetu u sklopu paketa usluga. Dominantni uređaji kojima se korisnici spajaju na internet su pametni telefon (95 posto) i prijenosna računala (86 posto) dok stolno računalo za spajanje koristi tek 50 posto ispitanika.

Zanimljivo je kako tek manji udio korisnika (16 posto) redovito provjerava brzinu pristupa internetu; većina to čini samo kad uoče promjenu u brzini (39 posto). Najčešće poteškoće su prekid usluge pristupa internetu, niska brzina pristupa internetu te problemi s bežičnom kućnom mrežom.

Prilikom odabira operatora korisnicima je najvažnija brzina pristupa internetu, cijena paketa te kvalitetna korisnička služba. Ukupno 35 posto korisnika do sada nije nikada mijenjalo operatora dok je 30 posto korisnika mijenjalo operatora jednom, a 35 posto korisnika učinilo je to više puta. Korisnici koji su mijenjali operatore najčešće su to radili radi niže cijene i/ili niske brzine pristupa internetu.

Najčešći razlozi zbog kojih ispitanici koriste internet su društvene mreže, čitanje portala, razgovor, navigacija i javni servisi. U budućnosti bi korisnici interneta htjeli u većoj mjeri koristiti internet za rad na daljinu (53 posto) i obrazovanje (47 posto), a za te usluge u manjoj su mjeri zainteresirane osobe starije od 55 godina i one s nižim primanjima.

Iako su se izjasnili kako najčešće izbjegavaju preuzimanje aplikacija iz nepoznatih izvora (72 posto ispitanika), štite osobne podatke (66 posto ispitanika) i ne stupaju u kontakt s nepoznatim osobama (66 posto ispitanika), velik broj korisnika neredovito ažurira postavke privatnosti i ne vodi dovoljno brigu o antivirusnim rješenjima. Naime, samo 53 posto ispitanika izjasnilo se kako to čini redovito. 

Rezultati ispitivanja dostupni su na poveznici.

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.