Na tržištu željezničkih usluga prevezeno više tereta, ali manje je putnika
U četvrtom tromjesečju 2020. u teretnom željezničkom prijevozu povećana je količina prevezene robe, a istovremeno je putnika koji se voze vlakovima sve manje.
Uspoređujući udjele vlak kilometara po vrsti prijevoza, prijevoz tereta je zauzimao 34,6 posto, a prijevoz putnika 65,4 posto. Od teretnih prijevoznika najveći udjel vlak kilometara imao je HŽ Cargo d.o.o. s 56 posto, a ostatak je ostvarilo ostalih 8 aktivnih prijevoznika na željezničkom tržištu. Teretni prijevoznici imali su rast vlak kilometara od 11 posto, dok je putnički prijevoznik ostvario 2,7 posto manje vlak kilometara u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.
Na tržištu putničkog željezničkog prijevoza, u odnosu na četvrto tromjesečje prethodne godine, broj prevezenih putnika smanjen je za 35,4 posto, a putničkih kilometara za 40,8 posto.
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
- Ulica Roberta Frangeša-Mihanovića 9
- 10110 Zagreb
- Tel: +385(0)1 700 70 07
- Faks: +385(0)1 700 70 70
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr
O Hakom-u
HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.