Preskočite na glavni sadržaj
Vijesti

Objavljeni novi polugodišnji podaci o kakvoći elektroničkih komunikacijskih usluga

Izvještaj o kakvoći usluga u pokretnim i nepokretnim mrežama izrađuje se dva puta godišnje, što je jedan od načina praćenja kvalitete pružene usluge.

ZAGREB, 21. studenoga. - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) objavila je analizu pokazatelja kakvoće javnih komunikacijskih usluga u pokretnim i nepokretnim elektroničkim komunikacijskim mrežama u Republici Hrvatskoj za prvo polugodište 2025. Sukladno Pravilniku o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga, operatori su dužni svakih šest mjeseci dostavljati podatke o kakvoći pruženih usluga u svojim mrežama, a HAKOM ih nakon zaprimanja analizira i potom objavljuje rezultate. Mjereni pokazatelji u ovom izvješću obuhvaćaju podatke o vremenu uspostave usluga na fiksnoj lokaciji, uklanjanju kvara, prosječnom odzivnom vremenu službe za korisnike, podatke o učestalosti prigovora/pritužbi u svezi s ispravnosti računa, omjeru raskinutih veza, postignutoj brzini prijenosa podataka i kašnjenju u signaliziranju poziva. Također, izvršena je i usporedba podataka za zadnja tri polugodišta.

Nepokretne mreže


U nepokretnim mrežama povećano je prosječno vrijeme uspostave usluga s 25 na 33 dana. HAKOM smatra neprihvatljivim porast  prosječnog vremena uspostave usluge u odnosu na prethodnu godinu  te su potrebni dodatni napori operatora radi optimizacije i poboljšanja učinkovitosti u ovom segmentu poslovanja.
Istodobno, vrijeme uklanjanja kvarova u nepokretnoj mreži je poboljšano te iznosi prosječnih 43,55 sati, pri čemu svi operatori kvarove otklanjaju značajno brže od propisanih rokova.

Kada je riječ o radu službi za korisnike, prosječno odzivno vrijeme u prvih šest mjeseci 2025. iznosi 95,35 sekundi i predstavlja pozitivan trend iako vrijednosti ostaju relativno visoke. HAKOM potiče operatore da dodatnim aktivnostima utječu na skraćenje vremena potrebnog za kontaktiranje službe za korisnike.
U pogledu postignutih brzina pristupa internetu u nepokretnim mrežama, optička FTTH tehnologija pokazuje vrlo ujednačene i visoke rezultate, uz minimalna odstupanja od maksimalnih teoretskih brzina u oba smjera kod sva tri operatora. Rezultati dodatno potvrđuju opravdanost ulaganja u optičku infrastrukturu.

Pokretne mreže


U pokretnim mrežama poboljšano je prosječno vrijeme odgovora službe za korisnike treće razdoblje zaredom, dok se učestalost pritužbi na ispravnost računa smanjuje i iznosi 0,17 posto.

Pokazatelj omjera neuspješnih/raskinutih poziva bilježi blago povećanje, no vrijednosti kod svih operatora ostaju na zadovoljavajućoj razini.

Mjerenja u 4G i 5G mrežama pokazuju porast postignutih brzina prijenosa podataka
te potvrđuju prednosti 5G tehnologije, koja u oba smjera ostvaruje više nego dvostruko veće brzine u odnosu na 4G. Ipak, mjerenja ukupne latencije pokazuju kako 4G tehnologija ne može zadovoljiti potrebe najzahtjevnijih usluga, dok rezultati za 5G također ostaju iznad pragova potrebnih za aplikacije koje zahtijevaju vrlo niska vremena odziva.

HAKOM će i ubuduće nastaviti s praksom analize i objave pokazatelje kakvoće usluga kako bi osigurao transparentno informiranje krajnjih korisnika usluga i potaknuo operatore na daljnje unaprjeđenje kvalitete pruženih usluga.

Detaljni pokazatelji dostupni su u Izvješću na sljedećoj poveznici.

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.