Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Provedeno ispitivanje korištenja i zadovoljstva korisnika internetom u 2023.

Redovno godišnje ispitivanje provedeno je na reprezentativnom uzorku od tisuću ispitanika u dobi od 18 do 65 godina. 

ZAGREB, 25. siječnja 2024. - Krajem 2023. provedeno je ispitivanje o navikama i iskustvima korištenja internetom u Republici Hrvatskoj na reprezentativnom uzorku od tisuću ispitanika u dobi od 18 do 65 godina. Ispitivanje javnosti je za Hrvatsku regulatornu agenciju za mrežne djelatnosti (HAKOM) provela agencija 4 Market Research d.o.o. 

Ispitivanje je pokazalo kako se navike korištenja elektroničkim komunikacijskim uslugama nisu znatno promijenile tijekom posljednje tri godine. Anketirani korisnici najčešće koriste govorne usluge u pokretnoj mreži, pristup internetu putem nepokretnih mreža i IPTV uslugu. Većina ispitanika, njih 77 posto, uslugu pristupa internetu u kućanstvu ima u sklopu paketa usluga, a čak 92 posto korisnika smatra da tako imaju sve potrebne usluge, što je tri posto više u odnosu na prethodne dvije godine. Najčešće korištene elektroničke komunikacijske usluge su govorna usluga u pokretnoj mreži (98 posto), usluga pristupa internetu (82 posto) i govorna usluga u nepokretnoj mreži (56 posto).

Za korištenje interneta u kućanstvu korisnici najvećim dijelom, njih čak 91 posto, koristi kućnu WiFi mrežu, a putem mobilne mreže spaja se 55 posto korisnika. Dominantni uređaji za spajanje na internet su pametni telefoni (95 posto) i prijenosna računala (84 posto), dok stolna računala koristi tek 44 posto ispitanika. Korisnici, njih 88 posto, internetom se najčešće koriste za čitanje elektroničke pošte, 85 posto za praćenje društvenih mreža, a glasovne i video pozive putem interneta ostvaruje 83 posto korisnika. Više od 50 posto ispitanika izjavilo je kako bi u budućnosti željeli koristiti internet za rad na daljinu, a 38 posto njih i za obrazovanje.

Kod odabira operatora korisnicima je i dalje najvažnija brzina interneta (78 posto) i niska cijena paketa (74 posto). Čak 62 posto ispitanika promijenilo je operatora jednom ili više puta, a njih 54 posto kao najčešći razlog promjene navodi nižu cijenu konkurencije. Povećanje cijene u iznosu od 10 do 20 posto utjecalo bi na promjenu operatora, dok 37 posto korisnika nije sigurno bi li promijenilo operatora kod povećanja cijene do 10 posto.

Gotovo trećina korisnika, njih 29 posto, nikada nije provjerila brzinu interneta, a 36 posto anketiranih s brzinama interneta manjim od 100 Mbit/s navodi da nemaju potrebu za većom brzinom ili da nisu spremni platiti više za brži internet (32 posto). Preko 50 posto korisnika izjavilo je da su od operatora dobili informacije o maksimalnoj i uobičajenoj brzini, a 46 posto i o minimalnoj brzini interneta. Istraživanje je  pokazalo kako je HAKOMetar i HAKOMetar Plus koristila petina korisnika, a 57 posto ispitanika ne zna za ove aplikacije.  Najčešće poteškoće koje su korisnici imali tijekom 2023. su loša  brzina interneta i problemi s WiFi mrežom i opremom. Unatoč tomu, zabilježena je relativno visoka razina zadovoljstva uslugama. Većina korisnika interneta ima iskustvo kontaktiranja korisničke službe, a njih 55 posto kontaktiralo je službu više puta. U pravilu su korisnici bili zadovoljni, u većoj mjeri su zadovoljniji kvalitetom odgovora nego brzinom javljanja službe za korisnike. 

Gotovo svi korisnici interneta poduzimaju neke aktivnosti kako bi održali sigurnost na internetu. Najčešće izbjegavaju preuzimanje aplikacija iz nepoznatih izvora, koriste se sigurnim lozinkama, štite osobne podatke i ne stupaju u kontakt s nepoznatim osobama. Unatoč tome, njih 17 posto izjasnilo se kako su imali iskustvo kibernetičkog napada ili cyber bullyinga, što je povećanje od tri posto u odnosu na raniju godinu.

Rezultati ispitivanja dostupni su na poveznici.

Fotogalerija

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.