Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Rast prihoda na tržištu poštanskih usluga

U posljednjem tromjesečju 2021. na tržištu poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj ostvaren je najveći prihod u jednom tromjesečju što je rezultiralo rastom od devet posto na godišnjoj razini.

ZAGREB, 8. ožujka 2022. – Na tržištu poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj u četvrtom je tromjesečju 2021., s obzirom na trendove prisutne unatrag nekoliko godina, očekivano zabilježen rast u svim segmentima tržišta u odnosu na prethodno tromjesečje. Ukupno je ostvareno 68,5 milijuna poštanskih usluga što je za 6,8 posto više nego u prethodnom tromjesečju, ali i pet posto manje nego u istom razdoblju prethodne godine jer pandemija i dalje utječe na obavljanje usluga. Povećanje ukupnog broja usluga u odnosu na treće tromjesečje rezultat je povećanja svih vrsta pošiljaka (pisma, paketa, tiskanica) pri čemu paketske usluge imaju konstantan rast unatrag nekoliko tromjesečja. Udjel univerzalne usluge na ukupnom tržištu najmanji je dosad i iznosi nešto više od 50 posto. 

Uz pandemiju, na međunarodni je promet i u četvrtom tromjesečju veliki utjecaj imao novi EU zakonodavni okvir o ukidanju oslobođenja od PDV-a pri uvozu pošiljaka s robom do 22 eura iz država izvan EU-a tako da se, u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, broj usluga smanjio za više od jedne trećine, odnosno za 35,7 posto.

Prihod ostvaren na tržištu u četvrtom tromjesečju 2021. iznosio je 544,5 milijuna kuna i najveći je prihod ostvaren u jednom tromjesečju od kada se prati tržište. Prihodi su veći za 7,8 posto u odnosu na prethodnu godinu, odnosno 14,7 posto ako se promatra prethodno tromjesečje. Razlog većih prihoda je veći broj paketskih usluga, a dijelom i povećanje broja ostvarenih ostalih poštanskih usluga s nekom od dodanih vrijednosti. Na godišnjoj razini su prihodi u 2021. iznosili oko 1,975 milijardi kuna i za oko 9 posto su veći u odnosu na 2020.

Krajem prošle godine poštanske usluge pružalo je 25 davatelja od kojih je najveći HP-Hrvatska pošta d.d. s udjelom od 87,2 posto obavljenih usluga i 55,2 posto ukupnih prihoda.

Podaci o tržištu poštanskih usluga u trećem tromjesečju dostupni su na internetskoj stranici Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a) putem poveznice.
 

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.