Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Raste potražnja za paketskim uslugama

U trećem tromjesečju 2021. ostvareno je 5,8 posto više paketskih usluga u odnosu na prethodno tromjesečje i 14,3 posto više u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.

ZAGREB, 3. prosinca 2021. –  Na tržištu poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj i u trećem je tromjesečju 2021. zabilježen nastavak rasta broja paketa. Ukupno je ostvareno 7,7 milijuna raznih paketskih usluga, koje sada čine 12 posto ukupnog poštanskog tržišta, najviše dosad. Rast broja paketa jednim je dijelom povezan s ubrzanom promjenom potrošačkih navika zbog pandemije, gdje sve veći broj potrošača koristi internetsku trgovinu, pri čemu dostavu kupljene robe često obavljaju davatelji poštanskih usluga. Očekuje se daljnji rast potražnje za ovim uslugama.

Istovremeno, ukupan broj svih ostvarenih poštanskih usluga od 64,2 milijuna očekivano se smanjuje te ih je za 2,7 posto manje u odnosu na prethodno tromjesečje i 5,2 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.

Međunarodni promet i dalje je pod utjecajem pandemije, a u trećem tromjesečju dodatni negativan utjecaj imalo je stupanje na snagu EU zakonodavnog okvira o ukidanju oslobođenja od PDV-a prilikom uvoza pošiljaka s robom vrijednosti do 22 eura iz država izvan EU-a, koje je rezultiralo daljnjim padom broja usluga u međunarodnom prometu. U trećem tromjesečju 2021. ostvareno je 19,2 posto manje usluga nego u prethodnom tromjesečju, odnosno 22,3 posto manje nego u istom razdoblju prethodne godine.

Ukupan prihod od obavljenih poštanskih usluga ostao je gotovo isti kao i u prethodnom tromjesečju, ali u odnosu na isto razdoblje prethodne godine rast je 7,2 posto, prvenstveno zbog većeg broja usluga s dodanom vrijednosti.

Tijekom trećeg tromjesečja 2021. prijavljena su dva nova davatelja poštanskih usluga za obavljanje zamjenskih poštanskih usluga tako da na tržištu svoje usluge trenutno pruža 25 davatelja.

Podaci o tržištu poštanskih usluga u trećem tromjesečju dostupni su na internetskoj stranici Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a) putem poveznice
 

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.