Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Rješenje o obvezi postupanja željezničkog prijevoznika u slučaju ozlijede ili pogibije putnika

U slučaju pogibije ili ozlijede putnika HŽPP mora najkasnije u roku od 15 dana nakon utvrđivanja identiteta isplatiti predujam.

ZAGREB, 14. srpnja 2021. – Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti je po inspektoru za regulaciju tržišta željezničkih usluga i zaštitu prava putnika u željezničkom prijevozu, donijela rješenje o obvezi postupanja željezničkog prijevoznika, HŽ Putničkog prijevoza d.o.o. (dalje: HŽPP), u skladu s člankom 13. i člankom 26. stavkom 1. Priloga I. Uredbe (EZ) br. 1371/2007 Europskog Parlamenta i Vijeća od 23. listopada 2007. o pravima i obvezama putnika u željezničkom prometu (dalje: Uredbom).

Inspekcijskim nadzorom utvrđeno je kako HŽPP nije postupao u skladu s obvezom iz članka 13. i člankom 26. stavkom 1. Priloga I. Uredbe, odnosno nije isplaćivao predujam te je HŽPP-u naloženo da postupa u skladu s obvezom iz članka 13. i člankom 26. stavkom 1. Priloga I. Uredbe, odnosno da isplaćuje predujam u slučaju ozljede ili pogibije putnika.

Naime, u slučaju pogibije ili ozlijede putnika bez odlaganja i u svakom slučaju najkasnije u roku od 15 dana nakon utvrđivanja identiteta fizičke osobe koja ima pravo na naknadu, HŽPP treba isplatiti predujam koji može biti potreban za ispunjenje trenutačnih ekonomskih potreba, razmjerno pretrpljenoj šteti. Rješenje je javno objavljeno i dostupno na poveznici.

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.