Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Standardi kodiranja slike i zvuka u programima digitalne televizije na području Republike Hrvatske

 PRIOPĆENJE ZA MEDIJE
 
Standardi kodiranja slike i zvuka u programima digitalne televizije na području Republike Hrvatske
 
Osnovna namjena uvođenja digitalne televizije u Republici Hrvatskoj jest učinkovitija uporaba radiofrekvencijskog spektra s ciljem otvaranja mogućnosti za pružanje novih servisa i kvalitetnijih usluga krajnjim korisnicima. Izabrani standard kodiranja slike i zvuka (MPEG-2) trenutačno u potpunosti zadovoljava navedeni cilj te krajnjim korisnicima osigurava kvalitetu i mogućnosti istovjetne onima drugih standarda.
 
 
ZAGREB, 17. veljače 2011. – Odluka o standardu kodiranja slike i zvuka u prijenosu digitalnog signala zemaljske televizije u Republici Hrvatskoj donesena je na osnovi temeljite analize koja je, osim tehnoloških, uključivala ekonomske i društvene učinke koje stvara takva korjenita infrastrukturna promjena. Tijekom razdoblja prelaska s analognog na digitalno emitiranje TV signala prijamnici koji podržavaju MPEG-4 bili su višestruko skuplji od onih koji podržavaju MPEG-2 standard, što u većini slučajeva vrijedi i danas. Izborom MPEG-2 standarda građanima se u što većoj mjeri nastojao smanjiti trošak prelaska te su, među ostalim, osigurane i državne subvencije za nabavku neophodne dodatne opreme. Temeljna razlika između navedenih tehnologija jest nešto veća učinkovitost MPEG-4 standarda, a što omogućuje da se u jednom televizijskom kanalu može prenijeti veći broj televizijskih programa. S obzirom na to da i danas – pri emitiranju programa u MPEG-2 standardu – nisu iskorišteni svi raspoloživi resursi (multipleksi), još uvijek nema potrebe za korištenjem kompleksnije i skuplje MPEG-4 tehnologije.
 
Činjenica je da je tehnološki napredak stalan te će se samim time uvijek pojavljivati novi i bolji sustavi kodiranja, odašiljanja i prikaza slike i zvuka. No izvjesno je kako u Republici Hrvatskoj neće biti potrebe za izmjenom trenutačno aktualnih prijamnika tijekom njihova normalnog životnog vijeka. Samim su time netočne tvrdnje kako će građani u dogledno vrijeme morati kupovati nove digitalne prijamnike s MPEG-4 dekoderom. Programi koji se emitiraju u multipeksima A, B i D se kodiraju MPEG-2 standardom te će se nastaviti emitirati u navedenoj tehnici, sukladno Strategiji o prelasku s analognog na digitalno emitiranje televizijskih programa u Republici Hrvatskoj. Također, jednako kao MPEG-4, i MPEG-2 standard podržava prijenos programa u standardnoj tehnici i tehnici visoke razlučivosti (HDTV), kao i „širokom“ omjeru stranica 16:9, a što korisnicima jamči istovjetnu kvalitetu dobivenog sadržaja (slike i zvuka), bez obzira na korišteni standard.
 
Prvenstveni razlog uvođenja digitalne televizije u Republici Hrvatskoj jest povećanje učinkovitosti uporabe radiofrekvencijskog spektra u odnosu na analognu tehniku. Takvom učinkovitijom uporabom infrastrukture omogućuje se pružanje novih servisa i kvalitetnijih usluga za krajnje korisnike, kao što je to primjerice širokopojasni bežični pristup Internetu.
 
                                                                                                            # # #
 

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM)
Jurišićeva 13
10000 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 489 6000
Fax. + 385 (0)1 4920 227
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: https://www.hakom.hr
Za postavljanje pitanja potrebna je registracija.
 
 
O HAKOM-u:
 
HAKOM(www.hakom.hr) - Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištu elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga. Agencija štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora raznolikih komunikacijskih i poštanskih usluga po prihvatljivim cijenama, definira održive konkurentne uvjete operatorima i davateljima usluga uz pravedne uvjete za povrat investicija te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kvaliteti života u RH upotrebom modernih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, podržavanje rasta investicija i inovacija u tržište elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, osiguravanje učinkovitog korištenja ograničenih resursa, ubrzanje rasta širokopojasnih proizvoda i usluga, osiguravanje pristupačne ponude komunikacijskih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, definiranje i implementiranje učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih kompetencija reguliranja tržišta.