Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Mjesečni limit – dodatna mogućnost kontrole troškova za korisnike javnih komunikacijskih usluga

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE

Uz novu mogućnost postavljanja mjesečnog limita potrošnje za usluge u pokretnim i nepokretnim mrežama, HAKOM je primjenom zakonskih i regulatornih obveza za operatore građanima osigurao još jedan  dodatni oblik i način zaštite i kontrole troškova u korištenju javnih komunikacijskih usluga.
 
ZAGREB, 16. lipnja 2011. – Od početka lipnja ove godine svim korisnicima na području Republike Hrvatske na raspolaganju je novi oblik kontrole troškova koji omogućuje dodatnu  zaštitu u korištenju javnih komunikacijskih usluga. Riječ je o usluzi ograničavanja mjesečne potrošnje kojom korisnici, nakon podnošenja zahtjeva operatoru, mogu ostvariti zabranu odlaznih poziva unutar obračunskog razdoblja nakon što njihova potrošnja dosegne  unaprijed dogovoreni novčani limit. Nova usluga kontrole troškova dostupna je korisnicima javnih komunikacijskih usluga u pokretnim i nepokretnim mrežama.
 
Najmanji iznos mjesečnog limita iznosi 50 kuna, a moguće ga je povećavati u koracima od po 50 kuna (na primjerice 100, 150, 200 kuna ili više, budući da maksimalni iznos limita nije propisan). Kod tarifnih modela koji sadrže određeni unaprijed ugovoreni iznos mjesečne naknade limit mjesečne potrošnje se primjenjuje nakon utrošene mjesečne naknade.
 
Valja napomenuti i to da je HAKOM u svojim dosadašnjim aktivnostima te primjenom zakonskih i regulatornih obveza korisnicima već osigurao različite oblike i načine dodatne zaštite i kontrole troškova.
Uz kalkulator za jednostavan izbor tarifnih paketa koji najviše odgovaraju svakom pojedinom korisniku u ovisnosti o njegovim potrošačkim navikama te pružanje informacija o trenutačnoj potrošnji na posebnim brojevima službe za korisnike operatora (poziv, SMS, web stranica operatora), operatori su dužni upozoriti korisnika o prekomjernoj potrošnji nakon što ta potrošnja dosegne iznos dvostruke potrošnje u prethodna tri mjeseca. Ujedno moraju osigurati i mogućnost postavljanja zabrane daljnjeg prometa.
Operatori na zahtjev korisnika također moraju osigurati ispis pozvanih brojeva i ostalih prometnih podataka uz mjesečni račun (u pisanoj ili elektroničkoj formi), mogućnost aktiviranja usluge obavijesti o prenesenim brojevima u druge pokretne mreže te zabranu poziva prema određenim brojevima ili skupinama brojeva (npr. međunarodni pozivi, pozivi prema brojevima s povećanim tarifama).Omogućavanjem izbora dodatnih usluga koje se nude uz tarifne pakete (npr. posebne ponude za određene pozive i usluge, posebne tarife u roamingu), operatori dodatno omogućavaju smanjenje i kontrolu troškova.

                                                                                                           # # #
 

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM)
Jurišićeva 13
10000 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 489 6000
Fax. + 385 (0)1 4920 227
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: https://www.hakom.hr
Za postavljanje pitanja potrebna je registracija.
 
 
O HAKOM-u:
 
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištu elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga. Agencija štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora raznolikih komunikacijskih i poštanskih usluga po prihvatljivim cijenama, definira održive konkurentne uvjete operatorima i davateljima usluga uz pravedne uvjete za povrat investicija te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kvaliteti života u RH upotrebom modernih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, podržavanje rasta investicija i inovacija u tržište elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, osiguravanje učinkovitog korištenja ograničenih resursa, ubrzanje rasta širokopojasnih proizvoda i usluga, osiguravanje pristupačne ponude komunikacijskih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, definiranje i implementiranje učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih kompetencija reguliranja tržišta.