Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Rast usluge širokopojasnog pristupa internetu: pravilo, a ne trend!

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE
   
U prvom tromjesečju 2012. godine na tržištu elektroničkih komunikacija porast su zabilježili širokopojasni pristup internetu i usluga prijenosa TV programa uz plaćanje naknade.
 
ZAGREB, 1. lipnja 2012. – Telefonske usluge i dalje bilježe pad prihoda, kako zbog smanjenja kupovne moći građana uzrokovane krizom u svjetskoj i domaćoj ekonomiji, tako i zbog razvoja novih usluga. Unatoč činjenici da je govor osnovna komunikacijska usluga, sasvim je jasno da prijenos podataka ima sve veću važnost. Tržište širokopojasnog pristupa internetu kontinuirano raste, što dokazuje stalni porast broja priključaka usluge širokopojasnog pristupa internetu. Konkretno, na kraju prvog tromjesečja 2012. godine broj priključaka usluge širokopojasnog pristupa internetu iznosio je 1.179.207 što je gotovo 3 posto više nego na kraju prethodnog razdoblja.
 
U nepokretnoj mreži, HT je zadržao vodeći položaj u dijelu koji se odnosi na pružanje telefonskih usluga. S druge strane, prema prikupljenim podacima udio novih operatora na kraju prvog tromjesečja 2012. godine raste za oko 2 posto u odnosu na kraj 2011. godine te je s obzirom na ukupan broj korisnika telefonskih usluga u nepokretnoj mreži iznosio 43 posto. Pozitivan trend i dalje bilježi usluga najma korisničke linije što je vidljivo kako u porastu broja priključaka tako i u povećanju broja operatora koji su uslugu počeli pružati svojim korisnicima.
 
Na tržištu pokretnih komunikacija treći operator, Tele2, povećao je za oko 4 posto svoj tržišni udio u odnosu na kraj 2011. godine što pokazuje da na tržištu elektroničkih komunikacija u Republici Hrvatskoj postoje tri stabilna operatora koji su krajnjim korisnicima u mogućnosti ponuditi inovativne usluge visoke kvalitete.
 
Iako se većina prihoda operatora pokretnih mreža temelji na telefonskim uslugama, kako bi očuvali visinu prihoda, operatori pokretne mreže sve se više okreću razvoju usluge širokopojasnog pristupa internetu. Navedeno potvrđuju i prikupljeni podaci o tržištu elektroničkih komunikacija koji na kraju prvog tromjesečja 2012. godine pokazuju porast broja priključaka usluge širokopojasnog pristupa putem pokretne mreže za nešto više od 7 posto u odnosu na kraj godine. Za razliku od širokopojasnog pristupa internetu putem pokretnih mreža gdje se naše tržište približilo EU prosjeku, u Hrvatskoj i dalje postoje značajne mogućnosti za rast širokopojasnih priključaka u nepokretnoj javnoj komunikacijskoj mreži (s obzirom na gustoću od 20 posto).
 
Pored telefonske usluge i usluge širokopojasnog pristupa internetu, oko 40 posto krajnjih korisnika koristi uslugu prijenosa TV programa uz plaćanje naknade nekog od kabelskih, IPTV ili satelitskih operatora. Veliki potencijal koje ovo tržište ima predstavlja ostalih 60 posto kućanstava koja trenutno televiziju prate isključivo putem zemaljskih priključaka. U skladu s trendovima na tržištu, odnosno sve veće potražnje za paketima usluga, očekuje se da će broj priključaka putem drugih tehnologija rasti – prvenstveno radi sve većeg interesa za paketima koji objedinjuju usluge televizije i pristupa internetu.
 
Informacije o stanju tržišta dostupne su i putem internetskih stranica HAKOM-a: https://www.hakom.hr/default.aspx?id=60.
 
                                                                                                          # # #
 
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM)
Jurišićeva 13
10000 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 489 6000
Fax. + 385 (0)1 4920 227
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr ili putem službene HAKOM-ove Facebook grupe na adresi: www.facebook.com/HAKOM.
Za postavljanje pitanja potrebna je registracija (za web stranice) ili valjani Facebook račun.
 
 
O HAKOM-u:
 
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištu elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga. Agencija štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora raznolikih komunikacijskih i poštanskih usluga po prihvatljivim cijenama, definira održive konkurentne uvjete operatorima i davateljima usluga uz pravedne uvjete za povrat investicija te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kvaliteti života u RH upotrebom modernih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, podržavanje rasta investicija i inovacija u tržište elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, osiguravanje učinkovitog korištenja ograničenih resursa, ubrzanje rasta širokopojasnih proizvoda i usluga, osiguravanje pristupačne ponude komunikacijskih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, definiranje i implementiranje učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih kompetencija reguliranja tržišta.