Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Na tržištu elektroničkih komunikacija veća ulaganja u odnosu na prvo tromjesečje 2012.

 PRIOPĆENJE ZA MEDIJE
 
Zbog prelaska na nove tehnologije operatori pokretnih i nepokretnih mreža su znatno povećali ulaganja u odnosu na prvo tromjesečje 2012. godine. Glavna područja rasta su i dalje širokopojasni pristup internetu i usluga prijenosa TV programa uz plaćanje naknade.
 
ZAGREB, 4. rujna 2012. – Hrvatsko tržište elektroničkih komunikacija u drugom je tromjesečju zabilježilo porast ulaganja u materijalnu imovinu, prije svega kao rezultat ulaganja u pristup internetu putem pokretnih mreža kao i u opremu koja omogućava prelazak korisnika u nepokretnim komunikacijama na nove tehnologije.
 
Tržište elektroničkih komunikacija i dalje bilježi očekivane rezultate. U skladu sa sličnim globalnim trendovima broj minuta ostvarenih u nepokretnoj mreži smanjio se za 13 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, kako zbog zasićenja tržišta u području telefonskih usluga i utjecaja recesije, tako i zbog razvoja novih usluga. S novom regulacijom koja je na snazi od srpnja 2011. vezano uz najam korisničke linije (WLR) i samostalni bitstream, svi operatori sada ostvaruju potpuni doseg u cijeloj zemlji. Broj korisnika WLR-a iznosio je 123.439 na kraju drugog tromjesečja 2012. godine. Ujedno još uvijek postoji znatna potražnja za uslugom pristupa putem izdvojene lokalne petlje (LLU).
 
Na tržištu pokretnih komunikacija ukupan broj korisnika telefonskih usluga putem pokretne mreže iznosio je 5.088.840 na kraju drugog tromjesečja 2012. godine. Od toga je udio trećeg operatora nešto veći od 14 posto, što je dokaz da u Republici Hrvatskoj postoje tri stabilna operatora koji su krajnjim korisnicima u mogućnosti ponuditi inovativne usluge visoke kvalitete. Drugo tromjesečje bilježi rast broja minuta telefonskih usluga u pokretnoj mreži od 9 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine dok se istovremeno maloprodajni prihod od tih usluga smanjio, što znači da krajnji korisnici telefoniraju po nižim cijenama.
 
Međutim, glavna područja rasta na tržištu elektroničkih komunikacija i dalje su širokopojasni pristup i usluga prijenosa TV programa uz plaćanje naknade.
 
Broj priključaka širokopojasnog pristupa internetu na kraju drugog tromjesečja 2012. godine dosegnuo je brojku od 1.205.725 što je oko 2 posto više nego na kraju prvog tromjesečja 2012. godine. Sve veća dostupnost pametnih telefona i uređaja za širokopojasne usluge dovela je i do veće uporabe širokopojasnih usluga u mrežama pokretnih komunikacija. Broj priključaka putem pokretnih mreža porastao je za 6,4 posto u odnosu na prethodno razdoblje te je na kraju drugog tromjesečja 2012. godine dosegnuo gustoću od 7,7 posto. Zabilježen je i rast broja širokopojasnih priključaka putem nepokretne mreže za oko 1 posto. Prošlogodišnja tržišna konsolidacija intenzivirala je tržišno natjecanje u području paketa usluga. Navedeno je vidljivo u kontinuiranom rastu broja korisnika paketa usluga koji čine 33 posto širokopojasnih priključaka. Očekuje se da takva situacija dodatno potaknuti tržišno natjecanje i u razdoblju koje slijedi.
 
Najveći udio kućanstava i dalje televiziju prati putem digitalnog zemaljskog signala. Oko 40 posto kućanstava koristi uslugu prijenosa TV programa uz plaćanje naknade nekog od kabelskih, IPTV ili satelitskih operatora. Međutim, u skladu s trendovima na tržištu, odnosno sve veće potražnje za paketima usluga, rasti će i broj priključaka putem drugih tehnologija. Operatori će zbog sve veće preferencije krajnjih korisnika za paketom usluga sve više uslugu interneta vezivati s uslugom televizije. Stoga se očekuje da će se tržište elektroničkih komunikacija i dalje razvijati u istom smjeru. 
 
Informacije o stanju tržišta mogu se pronaći i na internetskim stranicama HAKOM-a: https://www.hakom.hr/default.aspx?id=60.
 
                                                                                                       # # #
 
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM)
Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 7007 007
Fax. + 385 (0)1 7007 070
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr
Za postavljanje pitanja potrebna je registracija.
 
 
O HAKOM-u:
 
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištu elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga. Agencija štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora raznolikih komunikacijskih i poštanskih usluga po prihvatljivim cijenama, definira održive konkurentne uvjete operatorima i davateljima usluga uz pravedne uvjete za povrat investicija te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kvaliteti života u RH upotrebom modernih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, podržavanje rasta investicija i inovacija u tržište elektroničkih komunikacija i poštanskih usluga, osiguravanje učinkovitog korištenja ograničenih resursa, ubrzanje rasta širokopojasnih proizvoda i usluga, osiguravanje pristupačne ponude komunikacijskih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, definiranje i implementiranje učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih kompetencija reguliranja tržišta.