Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

HAKOM: Imenik d.o.o. proglašen za operatora dijela univerzalnih usluga u elektroničkim komunikacijama

VIJEST
 
Univerzalne usluge će Imenik d.o.o, sukladno Odluci Vijeća HAKOM-a, započeti pružati najkasnije 29. studenog 2015., pod uvjetima i cijenama odobrenima od strane HAKOM-a.
 
ZAGREB, 30. srpnja 2015. - Vijeće Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM) donijelo je odluku o proglašenju trgovačkog društva Imenik d.o.o. iz Zagreba, Folnegovićeva 10, za operatora univerzalnih usluga na teritoriju Republike Hrvatske za razdoblje u trajanju od četiri (4) godine za pružanje slijedećih univerzalnih  usluga:

- pristup krajnjih korisnika usluga najmanje jednom sveobuhvatnom imeniku svih pretplatnika javno dostupnih telefonskih usluga, u obliku koji je odobrio HAKOM, a koji može biti tiskani i/ili elektronički, te se mora redovito obnavljati u skladu s odredbama članka 47. ZEK-a,
- pristup krajnjih korisnika usluga, uključujući i korisnike javnih telefonskih govornica, službi davanja obavijesti (informacija) o brojevima pretplatnika u skladu s odredbama članka 47. ZEK-a,
- posebne mjere za osobe sa invaliditetom pristupu službi davanja obavijesti (informacija) o brojevima pretplatnika i imeniku pretplatnika, na jednak način kakvim pristupaju drugi krajnji korisnici usluga,
- posebni cjenovni sustavi prilagođeni potrebama socijalno ugroženih skupina krajnjih korisnika za pristupu službi davanja obavijesti (informacija) o brojevima pretplatnika i imeniku pretplatnika.
 
Imenik d.o.o. ima obvezu započeti pružati navedene usluge najkasnije 29. studenog 2015., pod uvjetima i cijenama odobrenima od strane HAKOM-a.
 
HAKOM je temeljem Zakona o elektroničkim komunikacijama („Narodne novine“ br. 73/08, 90/1, 133/12, 80/13 i 71/14) dužan promicati interese korisnika elektroničkih komunikacijskih usluga na različite načine, između ostalog, i putem osiguravanja pristupa univerzalnim uslugama za sve korisnike usluga. Univerzalne usluge predstavljaju osnovne usluge u elektroničkim komunikacijama koje moraju biti dostupne svim krajnjim korisnicima usluga po pristupačnoj cijeni na cijelom području Republike Hrvatske, na temelju razumnog zahtjeva krajnjeg korisnika, neovisno o njihovoj zemljopisnoj lokaciji. Opseg usluga koje se smatraju univerzalnim uključuju pristup javnoj komunikacijskoj mreži i telefonskim uslugama na nepokretnoj lokaciji (prijenos govora i podataka i telefaks), djelotvoran pristup internetu, imenik svih pretplatnika, službu davanja obavijesti o brojevima pretplatnika, postavljanje javnih telefonskih govornica, posebne cjenovne sustave prilagođene potrebama socijalno ugroženih skupina korisnika te posebne mjere za osobe s invaliditetom.
 
Odluka je dostupna putem poveznice https://www.hakom.hr/default.aspx?id=7228
 
 
                                                                                           # # #
 
 
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: https://www.hakom.hr
 
 
O HAKOM-u:
 
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.