Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

HAKOM: Izmjene Pravilnika će prodaju telekomunikacijskih usluga učiniti još jasnijom i razvidnijom

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE
 
Prijedlog izmjena Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga, za kojeg je pokrenut postupak javne rasprave, sadrži odredbe koje jamče razvidniji i jasniji način sklapanja ugovora u elektroničkim komunikacijama u slučajevima prodaje putem sredstava daljinske komunikacije ili prodaje izvan poslovnih prostora operatora, kao i odredbe koje ujednačavaju minimalnu brzinu pristupa internetu u odnosu na maksimalnu (oglašavanu) brzinu za sve pakete usluga na tržištu.
 
ZAGREB, 13. siječnja 2016. – Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) pokrenula je postupak javne rasprave sa zainteresiranom javnošću o nacrtu prijedloga Pravilnika o izmjenama i dopunama pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga. Prijedlog izmjena prvenstveno sadrži odredbe koje jamče razvidniji i jasniji način sklapanja ugovora u elektroničkim komunikacijama u slučajevima prodaje putem sredstava daljinske komunikacije ili prodaje izvan poslovnih prostora operatora, kao i odredbe koje ujednačavaju minimalnu brzinu pristupa internetu u odnosu na maksimalnu (oglašavanu) brzinu za sve pakete usluga na tržištu. Javna rasprava traje 30 dana.
 
Posljednjim izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti potrošača iz listopada prošle godine, za koje je nadležno Ministarstvo gospodarstva, posebno je uređena prodaja putem sredstava daljinske komunikacije i izvan poslovnih prostora trgovaca. Uvažavajući opseg trgovine koja se obavlja na taj način u elektroničkim komunikacijama, kao i dinamiku isporuke ugovorenih usluga, HAKOM je odlučan dodatno sektorski urediti ove načine prodaje usluga kako bi one bile što jasnije i razvidnije za korisnike. Isto tako, sami postupci svih operatora koji se bave ovakvim načinom prodaje bi se ujednačili te bi nužno sadržavali sve potrebne informacije i obavijesti za izbjegavanje situacija u kojima su se korisnici osjećali nedovoljno informiranim prilikom donošenja odluke žele li neku uslugu ili ne. Nadalje, kako bi se u potpunosti izbjegli slučajevi prijevara i krađa identiteta prilikom zasnivanja pretplatničkih odnosa, u kojima je cilj prevaranata uglavnom domoći se skupih uređaja, predloženo je da se isporuka uređaja može obaviti isključivo na adresu koja je navedena kao adresa na koju se šalju računi.
 
Također, propis na javnoj raspravi predlaže i izmjene u dijelu pružanja usluge pristupa internetu i minimalne isporučene brzine. Trenutno je ovo područje propisa uređeno na način da postoji razlika u minimalnoj isporučenoj brzini u odnosu na maksimalnu oglašavanu ako se radi o paketima s brzinama do i iznad 10 Mbit/s. To jest, ukoliko se radi o paketima usluga s maksimalnom (oglašavanom) brzinom do 10 Mbit/s minimalna isporučena brzina ne smije pasti ispod 50 posto, a ako se radi o paketima s brzinama iznad 10 Mbit/s ispod 70 posto najveće ugovorene i oglašavane brzine. HAKOM predlaže da minimalna isporučena brzina uvijek bude najmanje 70 posto najveće i oglašavane brzine bez obzira o kojim se paketima usluga radilo.
 
Javna rasprava i prijedlog izmjena Pravilnika dostupni su putem poveznice https://e-rasprave.hakom.hr/erasprava/public/subscribe;jsessionid=52B49E0374CA3C3CB6EBD24FF618FB1E.
 
                                                                                              # # #
 
 
 
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: https://www.hakom.hr
 
 
O HAKOM-u:
 
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.